ابراهیمی، سیدعباس، عین علی، محسن (1398). ارائه چارچوبی برای تبیین تسخیر خطمشیهای عمومی با کاربست روش تحلیل مضمون و مدلسازی ساختاری ـ تفسیری. نشریه مدیریت دولتی، 11(3)، 403-430.
الوانی، سیدمهدی (1392). خطمشی عمومی و اجرا. فصلنامه حقوق و مصلحت، 1(1)، 45-58.
الوانی، سیدمهدی؛ پورعزت، علیاصغر و نجابت، انسیه (1394). بررسی دلایل اثربخش نبودن عملکرد سیستم خطمشیگذاری ایران در زمینه فقرزدایی (مطالعه موردی: لایحه «فقرزدایی در کشور جمهوری اسلامی ایران»). نشریه مدیریت دولتی، 7(1)، 1-18.
پورعزت، علیاصغر و رحیمیان، اشرف (1391). ویژگیهای خطمشیگذاری عمومی برای اداره شهرهای پرتنوع و پیچیده (مورد مطالعه: شهر تهران). نشریه مدیریت دولتی، 4(10)، 25-44.
ثنایی، مهدی؛ تسلیمی، محمد سعید، عبدالحسینزاده، محمد و خانی، محمدحسین (1397). تحلیل و ارزشیابی مدلهای اکوسیستم داده حکومتی باز. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۴ (۲)، 609- 636.
حسینپور، داوود؛ شریفزاده، فتاح؛ نوری، روحالله و کریمیان، امید (1397). تدوین الگوی نظارت بر خطمشیهای عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حوزه امور اقتصادی. مجلس و راهبرد، 25(94)، 369-392.
داناییفرد، حسن؛ آذر، عادل و شیرزادی، مهدی (1391). چارچوبی برای شناسایی شایستگیهای خطمشیگذاران ملی (نمایندگان مجلس قانونگذاری). مجلس و راهبرد، 19(70)، 5-35.
داناییفرد، حسن؛ ثقفی، عمادالدین و مشبکی، اصغر (1400). اجرای خطمشی عمومی: بررسی نقش عقلانیت در مرحله تدوین خطمشی. پژوهشهای مدیریت در ایران، 14(4)، 79-106.
داناییفرد، حسن؛ شکری، زینب؛ خیرگو، منصور و فانی، علیاصغر (1397). چگونگی ارزشیابی کیفیت خطمشیهای عمومی در ایران: پژوهشی اکتشافی مبتنی بر روششناسی ترکیبی. فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی، (6)2، 79-94.
داودی، حمیدرضا؛ بخشایش، احمد و عربیان، اصغر (1399). نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در حکمرانی خوب. فصلنامه مطالعات سیاسی، 12(48)، 43-59.
رنجبر، هادی؛ حقدوست، علی اکبر؛ صلصالی، مهوش؛ خوشدل، علیرضا؛ سلیمانی، محمدعلی و بهرامی، نسیم (1391). نمونه گیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله پژوهش علوم سلامت و نظامی، 10(3)، 238- 250.
زینالو، مهدی؛ علی احمدی، علیرضا و نریمان، سعید (1401). ارائه مدل ارزیابی عملکرد مجلس شورای اسلامی با استفاده از روش فراترکیب. نشریه مدیریت دولتی، 14(1)، 74- 108.
عبدالحسینزاده، محمد؛ ثنایی، مهدی و ذوالفقارزاده، محمدمهدی (1396). مفهومشناسی سیاستگذاری داده باز حاکمیتی و تبیین مزایا و فواید آن در عرصههای مختلف سیاستگذاری. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 7(22)، 55-74.
قلیپور، رحمتالله؛ حامدی، محسن و منصورزاده، سیدعلی (۱۳۹۸). ارائه چارچوب سیاستگذاری باز در حوزه حمل و نقل، پژوهشنامه حمل و نقل، ۱۶(۱)، 137- 150.
معمارزاده طهران، غلامرضا؛ میرسپاسی، ناصر و جلیلی، سودابه (1390). ارائه مدل برای ارزیابی اثربخشی اجرای خطمشیهای عمومی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان. خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، 2(4)، 19-31.
مؤمن کاشانی، نوشین؛ رهنورد، فرجالله؛ مرتضوی، مهدی و شیرازی، محمود (۱۳۹۹). مدل سنجش میزان تمایل خطمشیگذاران به دولت باز در ایران، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، ۱۱(۴۲)، 35- ۶۴.
نصوحی، مرتضی؛ اعتباریان، اکبر؛ هادی پیکانی، مهربان و ابراهیمزاده، رضا (1400). طراحی مدل خطمشیگذاری باز. خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، 1(12)، 179- 194.
References
Abdul Hosseinzadeh, M., Sanai, M., & Zulfiqarzadeh, M.M. (2017). The concept of open Government data policy and explain the advantages and benefits of the different policy fields. Strategic Studies of public policy, 7(22), 55-74. (in Persian)
Alvani, S. M., Pourezzat, A. A. & Nejabat, A. (2015). Investigating the causes of Iran’s policy making system performance inefficiency regarding poverty eradication (Case study: Poverty eradication bill in Islamic Republic of Iran). Journal of Public Administration, 7(1), 1-18. (in Persian)
Alwani, S.M. (2012). Public policy and implementation. Law and Expediency Quarterly, 1(1), 45-58. (in Persian)
Anderson, J. E., Moyer, J. & Chichirau, G. (2022). Public policymaking. Cengage Learning.
Berhanu, K. Z. (2023). Practices, challenges, and prospects of implementing School-Based Management (SBM) system in Ethiopian schools: Implications for policy makers. Research in Educational Administration and Leadership, 8(2), 465-504.
Creswell, J. W., Fetters, M. D. & Ivankova, N. V. (2004). Designing a mixed methods study in primary care. The Annals of Family Medicine, 2(1), 7-12.
Danaeifard, H., Azar, A. & Shirzadi, M. (2012). A Framework for Identifying National Policymaker’s Qualifications (Members of Parliament). Majlis and Rahbord, 19(70), 5-35. (in Persian)
Danaeifard, H., Shokri, Z., Kheyrgu, M. & Fani, A.A. (2018). How to evaluate the quality of public policies in Iran: Exploration’s Mixed Methodology Research. Public Organizations Management, 6(2), 79-94. (in Persian)
Danaeifard, H., Thaghafi, E. & Moshbaki, A. (2011). Public Policy Implementation: Explaining the Role of Rationality in Policy Formulation. Management Research in Iran, 14(4), 79-106. (in Persian)
Davoudi, H. R., bakhshayesh, A. & arabiyan, A. (2020). The role and place of the Islamic Council in good governance. Political Studies Quarterly, 12(48), 43-59. (in Persian)
Dye, T. R. (2013). Understanding public policy. Pearson.
Ebrahimi, S. A. & Eynali, M. (2019). Developing a Framework to Explain the Public Policies Capture Using Thematic Analysis and Interpretive Structural Modeling (ISM). Journal of Public Administration, 11(3), 403-430. (in Persian)
Edwards III, G. C., Mayer, K. R. & Wayne, S. J. (2022). Presidential leadership: Politics and policy making. Rowman & Littlefield.
Estermann, B. (2018). Development paths towards open government–an empirical analysis among heritage institutions. Government Information Quarterly, 35(4), 599-612.
Faria, C. & Rehbein, M. (2016). Open parliament policy applied to the Brazilian Chamber of Deputies. The Journal of Legislative Studies, 22(4), 559-578.
Gao, Y., Janssen, M. & Zhang, C. (2023). Understanding the evolution of open government data research: towards open data sustainability and smartness. International Review of Administrative Sciences, 89(1), 59-75.
Gholipour, R., Hemdi, M. & Monsourzadeh, S. (2019). Presenting an Open Policy making Frame work in Transportation Technology Using GT Method. Journal of Transportation Research, 16(1), 137-150. (in Persian)
Hosseinpour, D., Sharifzadeh, F., Noori, R. & Karimyan, O. (2018). Developing a Framework to Monitor the General Policies Adopted by the Iranian Parliament. Majlis and Rahbord, 25(94), 369-392. (in Persian)
Howlett, M. & Newman, J. (2010). Policy analysis and policy work in federal systems: Policy advice and its contribution to evidence-based policy-making in multi-level governance systems. Policy and Society, 29(2), 123-136.
Kassen, M. (2022). Blockchain and e-government innovation: Automation of public information processes. Information Systems, 103, 101862.
Kvale, S. (1996). The 1,000-page question. Qualitative inquiry, 2(3), 275-284.
Kwaligonza, H. B. (2009). The constraints to constitutionalism in enabling parliament to promote good governance in Uganda, 1986-2006.
Lathrop, D. & Ruma, L. (2010). Open government: Collaboration, transparency, and participation in practice. O'Reilly Media, Inc.
Meijer, A. J., Curtin, D. & Hillebrandt, M. (2012). Open government: connecting vision and voice. International review of administrative sciences, 78(1), 10-29.
MemarzadehTehran, G., Mir Sapasi, N. & Jalili, S. (2011). A New Model for Evaluation of the Iran’s Public Policies Implementation in the Health and Treatment Sector. Public Policy in Administration, 2(4), 19-31. (in Persian)
Mitozo, I. & Marques, F. P. J. (2019). Context Matters! Looking Beyond Platform Structure to Understand Citizen Deliberation on Brazil's Portal e‐Democracia. Policy & Internet, 11(3), 370-390.
Momen Kashani, N., Rahnavard, F., Mortazavi, M. & Shirazi, M. (2020). A model for measuring the willingness of policy makers to open government in Iran. Public Administration Perspaective, 11(2), 35-64. (in Persian)
Nosoohi, M., Etebarian, A., Hadi Paykani, M. & Ebrahimzadeh, R. (2021). Design an Open Policy-Making Model. Public Policy in Administration, 12(41), 179-194. (in Persian)
Noveck, B. S., Harvey, R. & Dinesh, A. (2019). The Open Policy Making Playbook. Collective Intelligence and Governing Series, GOVLAB, APRIL 2019.
Nugroho, R. P., Zuiderwijk, A., Janssen, M., & de, J. M. (2015). A comparison of national open data policies: lessons learned. Transforming Government: People, Process and Policy, 9 (3), 286-308.
Open Knowledge Foundation (2010). The open data handbook. Cambridge England Open Knowledge Foundation.
Osman, F. A. (2002). Public policy making: theories and their implications in developing countries. Asian affairs, 24(3), 37-52.
Pelizzo, R., & Stapenhurst, R. (2007). The role of parliament in promoting good governance in Africa. Available at SSRN 2101133.
Pourezzat, A. A. & Raheimian, A. (2012). Title: Public Policy necessities for administration of complex and different cities (Case study: Tehran). Journal of Public Administration, 4(10), 25-44. (in Persian)
Public Administration Select Committee. (2013). Public engagement in policy-making. Second Report of Session, 14.
Ranjbar, H., Haghdoost, A., Salsali, M., Khoshdel, A., Soleimani, M., & Bahrami, N. (2012). Sampling in qualitative research: A Guide for beginning, Annals of Military and Health Sciences Research, 10(3), 238-250. (in Persian)
Rao, A. R., Garai, S., Dey, S. & Peng, H. (2021). PIKS: A Technique to Identify Actionable Trends for Policy-Makers through Open Healthcare Data. SN Computer Science, 2(6), 1-22.
Sanaei, M., Taslimi, M. S., AbdolhoseinZadeh, M., & Khani, M. H. (2019). A Study and Analysis of the Open Government Data Ecosystem Models. Iranian Journal of Information Processing and Management, 34(2), 609-636. (in Persian)
Shepherd, E., Bunn, J., Flinn, A., Lomas, E., Sexton, A., Brimble, S. & Page, J. (2019). Open government data: critical information management perspectives. Records Management Journal, 29(1/2), 152-167.
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Grounded theory research: Procedures, canons, and evaluative criteria. Qualitative sociology, 13(1), 3-21.
Zeinaloo, M., Aliahmadi, A., & Nariman, S. (2022). Presenting a Performance Model for the Iranian Parliament by Meta-synthesis. Journal of Public Administration, 14(1), 74-108. (in Persian)