• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت دولتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
شماره شماره 4
زمستان 1392، صفحه 1-200
شماره شماره 3
پاییز 1392، صفحه 1-163
شماره شماره 2
تابستان 1392، صفحه 1-168
شماره شماره 13
بهار 1392، صفحه 1-166
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
دوره دوره 0 (1387)
دارائی, محمدرضا, پارساعمل, الهه. (1392). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت خودروسازی سایپا. مدیریت دولتی, 5(4), 101-120. doi: 10.22059/jipa.2013.50391
محمدرضا دارائی; الهه پارساعمل. "بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت خودروسازی سایپا". مدیریت دولتی, 5, 4, 1392, 101-120. doi: 10.22059/jipa.2013.50391
دارائی, محمدرضا, پارساعمل, الهه. (1392). 'بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت خودروسازی سایپا', مدیریت دولتی, 5(4), pp. 101-120. doi: 10.22059/jipa.2013.50391
دارائی, محمدرضا, پارساعمل, الهه. بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت خودروسازی سایپا. مدیریت دولتی, 1392; 5(4): 101-120. doi: 10.22059/jipa.2013.50391

بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت خودروسازی سایپا

مقاله 6، دوره 5، شماره 4، زمستان 1392، صفحه 101-120  XML اصل مقاله (325.62 K)
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jipa.2013.50391
نویسندگان
محمدرضا دارائی1؛ الهه پارساعمل email 2
1استادیار،گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران
2کارشناس ارشد مدیریت MBA، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران
چکیده
سازمان‌ها از اجزای مهم و بنیادین پیکرة جامعة امروزی‌اند و به دلیل رشد و توسعة نقش آن‌ها در جامعه، مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها اهمیت روز‌افزونی یافته است. هدف از این پژوهش بررسی میزان تأثیر مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی دنیسون بر ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در شرکت خودروسازی سایپاست. در فرایند پژوهش 127 پرسشنامه جمع‌آوری شد که روایی آن از طریق پانل صاحب‌نظران (خبرگان و نخبگان) و پایایی آن با آلفای کرونباخ 971/0 تأیید شد. در تحلیل نتایج حاصل از داده‌ها، ابتدا وضعیت فرهنگ سازمانی شرکت سایپا با استفاده از آزمون t سنجیده و در نهایت با استفاده از آزمون تحلیل مسیر، فرضیه‌های تحقیق بررسی شد. نتایج بیانگر فرهنگ سازمانی بالاتر از حد متوسط شرکت خودروسازی سایپا و برآورد میزان تأثیر بسزای فرهنگ سازمانی آن بر مسئولیت اجتماعی این شرکت است. در این خصوص پیشنهاد می‌شود مسئولان و مدیران سازمان‌ها جهت ایجاد محیط رقابتی سالم برای کسب درآمد بیشتر و به دور از تخلفات قانونی و اخلاقی به ارتقای ابعاد مختلف فرهنگ در درون سازمان خود بپردازند.
کلیدواژه‌ها
شرکت سایپا؛ فرهنگ سازمانی؛ مدل دنیسون؛ مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها
عنوان مقاله [English]
An Investigation on Organizational Culture Effectiveness on Corporate Social Responsibility in Saypa Company
نویسندگان [English]
Mohammadreza Daraei1؛ Elahe Parsaamal2
1Assistant Prof., State Management, payame nour University, Tehran, Iran
2MSc., MBA , payame nour University , Tehran, Iran
چکیده [English]
Corporates are the important and fundamental components of modern societies. Due to improving and developing their performance in society, the significance of corporate social responsibility is increasing from day to day. The aim of this study is to investigate the amount of influence of organizational culture factors (based on Denison model) on elements of CSR in Saypa company. 127 questionnaires were gathered which its validity was confirmed by the experts and elite universities and its reliability was approved via Cronbach’s alpha of 0.971. When analyzing results of questionnaires, at first the circumstance of organizational culture in Saypa company was evaluated then research hypothesizes were validated by path analysis. Results indicate that Saypa’s organizational culture is more than the medium rate and the amount of organizational culture’s effect on CSR is considerable. It’s strictly recommended that for preparing healthy competitive environment without infractions of the rules and ethics, for earning more money, managers improve OC factors in their companies.
کلیدواژه‌ها [English]
Corporate social responsibility, Denison model, Organizational Culture, Saypa company
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 4,533
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,287
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

free
web stats
 
 
Journal Management System. Designed by sinaweb.