• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت دولتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
شماره شماره 5
پاییز 1389، صفحه 1-190
شماره شماره 4
بهار 1389
دوره دوره 1 (1388)
دوره دوره 0 (1387)
عباس‌پور, عباس, سجادی نسب, امیرناصر, کریمی, تورج, یزدانی, حمید رضا. (1389). مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت دولتی, 2(5), -.
عباس عباس‌پور; امیرناصر سجادی نسب; تورج کریمی; حمید رضا یزدانی. "مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی". مدیریت دولتی, 2, 5, 1389, -.
عباس‌پور, عباس, سجادی نسب, امیرناصر, کریمی, تورج, یزدانی, حمید رضا. (1389). 'مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی', مدیریت دولتی, 2(5), pp. -.
عباس‌پور, عباس, سجادی نسب, امیرناصر, کریمی, تورج, یزدانی, حمید رضا. مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت دولتی, 1389; 2(5): -.

مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی

مقاله 5، دوره 2، شماره 5، پاییز 1389  XML اصل مقاله (255.9 K)
نویسندگان
عباس عباس‌پور1؛ امیرناصر سجادی نسب2؛ تورج کریمی3؛ حمید رضا یزدانی4
1عضو هیئت علمی دانشگاه علامه، تهران، ایران
2دانشجوی MBA، پردیس بین‎المللی کیش، دانشگاه تهران، ایران
3دانشجوی دکترای مدیریت تولید در عملیات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
4دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
چکیده
کم‎تر متغیری به اندازه رفتار شهروندی سازمانی توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است. مدیریت تصویرسازی اغلب به‎عنوان رفتاری در مقابل رفتار شهروندی سازمانی مطرح است، بنابراین یافتن رابطه میان این دو متغیر به‌ظاهر متضاد، می‎تواند زوایای پنهان آن‎ها را آشکار کند. در این مقاله پژوهشگران به‎دنبال یافتن میزان تأثیرگذاری سه تاکتیک مدیریت تصویرسازی شامل تاکتیک‎های متمرکز بر سرپرست، متمرکز بر شغل و متمرکز بر خود بر رفتار شهروندی سازمانی هستند. این پژوهش در یکی از سازمان‎های دولتی انجام شده و از پرسشنامه استفاده کرده است. روش پژوهش آن توصیفی ـ همبستگی و از نوع مدل‎یابی معادلات ساختاری است. نتایج پژوهش نشان می‎دهد، تاکتیک متمرکز بر خود در عین حال که اثر پایینی در بروز تصویرسازی از جانب فرد دارد، تأثیر به‎سزایی بر بروز رفتار شهروندی سازمانی دارد و ضرورت شناخت این تاکتیک برای مدیران را گوشزد می‎کند.
کلیدواژه‌ها
تاکتیک متمرکز بر سرپرست؛ رفتار شهروندی سازمانی؛ متمرکز بر خود؛ متمرکز بر شغل
عنوان مقاله [English]
Extra role behaviors for the good of organization or the one itself: the impact of upward impression management on OCB
نویسندگان [English]
Abbas Abbaspour1؛ Amir Nasser Sajadi2؛ Toraj Karimi3؛ hamid reza yazdani4
چکیده [English]
Organizational citizenship behavior drew a great attention from researchers recent years. Impression Management usually consider as a behavior in contrast with OCB. So finding a relation between these two apparently opposite variable could reveal their concealed aspects. In this paper researchers are trying to find the impact of three impression management tactics including supervisor focused tactic, job focused tactic, self focused tactic on OCB. We supposed impression management as a motivation for extra role behavior. This research has been done in one of governmental organization in gas industry, questionnaire has been used and the Research method descriptive is correlation and Structural equation modeling for better result also has been used. The result shown just self focused tactic has a great impact on OCB so the importance of understanding all three tactics and differentiating between them is recommended specially for managers.
کلیدواژه‌ها [English]
Impression management, Job Focused Tactic., Organizational Citizenship Behavior, Supervisor Focused Tactic
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,740
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,484
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

free
web stats
 
 
Journal Management System. Designed by sinaweb.