آراسته، ح ر.؛ محمودی راد ، م. (1383). شناسایی، ویژگیها و رشد نخبگان. رهیافت، (5)، 12-4.
استراس، آ. و کوربین، ج. (2008). اصول روش تحقیق کیفی، نظریۀ مبنایی ـ رویهها و شیوهها. ترجمۀ محمدی، ب. تهران: نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بازرگان، ع.غ سرمد، ز.؛ حجازی، ا. (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
بنیاد ملی نخبگان. (1394). آشنایی با ضوابط و آییننامههای بنیاد ملی نخبگان. تهران: بنیاد ملی نخبگان.
بیگلری، م.؛ طاهریان، ح. (1395). علل و عوامل مؤثر بر جذب و بهکارگیری نخبگان بسیج دانشجویی برای عضویت در سپاه. فصلنامۀمدیریتوپژوهشهایدفاعیدانشکدهوپژوهشکدۀدفاعی، 15(81)، 198-161.
پورصادق، ن.؛ آیدا، ر. (1389). آسیبشناسی نظام مدیریت نخبگان کشور و ارائۀ الگوی مفهومی مناسب. اولین کنفرانسبینالمللیمدیریت،نوآوریوکارآفرینیفارس.
پورعابدی، م. ر. (1395). طراحی مدل چیرهدستی در سازمانهای علمی و فناورانه بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد (مطالعة موردی: جهاد دانشگاهی). فصلنامۀ مدیریت دولتی، 8 (1)، 54-33.
تجری، م. (1395)، رویکردهای برنامۀ درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران. پروژه دات کام.
داناییفرد، ح.؛ الوانی، س. م.؛ آذر، ع. (1391). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار ـ اشراقی.
دوستار، م.؛ فروغی، ن.؛ نوروزی، خ.؛ جوادی، م. (1392). بررسی راهبردهای جذب نخبگان در نظام آموزش عالی ج.ا.ا با استفاده از مدل گسترش عملکرد کیفیت. فصلنامۀ سیاستهای راهبردی و کلان 1 (4)، 20-1.
ژیانپور، م.؛ ناجی اصفهانی ز.؛ کاوهزاده، ع. (1392). تجربۀ نخبگان از موانع تجاریسازی ایدهها (مطالعۀ موردی: اعضای بنیاد نخبگان اصفهان). مسائل اجتماعی ایران، 4 (1)، 159- 141.
شاهآبادی، ا.؛ کریم کشته، م. ح.؛ محمودی، ع. (1385). بررسی عوامل مؤثر بر فرار مغزها (مطالعۀ موردی: ایران). پژوهشنامۀ بازرگانی، (39)، 81-39.
طایفی، ع. (1388). بررسی علل خروج نیروهای متخصص از کشور و راهکارهای کاهش آن. طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص و سیاستگذاری توسعۀ منابع انسانی کشور. تهران: مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
طهماسبی، ر.؛ قلیپور، آ.؛ جواهری زاده، ا. (1391). مدیریت استعدادها: شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی. پژوهشهای مدیریت عمومی، 5(17)، 26-5.
عاکفیان، ن.؛ رشیدی، م. م. (1396). نظام مطلوب مدیریت استعداد در سازمانها، زیرسیستمها و الزامات پیادهسازی. فصلنامۀ مدیریتبهرهوری، 10 (40)، 286- 259.
فراستخواه، م. (1395). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی. (چاپ دوم). تهران: انتشارات آگاه.
فلاحی، ک.؛ منوریان، ع. (1387). بررسی عوامل مهاجرت نخبگان (سرمایههای انسانی) و ارائۀ راهبردهای مناسب برای پیشگیری از این پدیده. دانشوتوسعه، 15 (24)، 136-107.
فلیک، ا. (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمۀ جلیلی، ه. تهران: نشر نی.
فولادگر، م.؛ حقی، ک.؛ مصطفی، ن. (1393). برنامهریزی راهبردی ارتقای وضعیت رفاه دانشجویان در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامۀبرنامهریزیرفاهوتوسعۀاجتماعی، (18)، 138-109.
لوئیس، ک. (1376). زندگی و اندیشۀ بزرگان جامعهشناسی (چاپ ششم). ترجمۀ ثلاثی، م. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
منتظر، غ.؛ ناظمی، ا. م.؛ موسوینسب، م. (1391). پیامدهای بازاندیشی در مفهوم نخبگی. فصلنامۀعلمی ـ پژوهشی، 5 (2)، 32-17.
منوریان، ع.؛ اشتریان، ک.؛ غنی خسروی، ا. ح.؛ امیری، م.؛ مختارزاده، خ. (1394). طراحی و تبیین مدل سیاستگذاری مبارزه با فساد اداری در افغانستان. رسالۀ دکتری، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران.
نجاتی آجی بیشه، م.؛ منصوری، ح. (1390). بررسی و اندازهگیری وضعیت سرمایۀ فکری در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی. فصلنامۀ آموزش عالی، 4 (14)، 65-49.
Anwar, A., Ali Nisar, Q. & Zubair Ahmad Khan, N. & Sana, A. )2014(. Talent Management: Strategic Priority of Organizations. International Journal of Innovation and Applied Studies, 9(3), 1148-1154.
Baron, A. (2011). Measuring Human Capital. Strategic HR Review, 10(2), 30-35.
Bazargan, A., Sarmad, Z. & Zejazi, A. (2009). Research methods in behavioral science. Agah Publishers, Tehran. (in Persian)
Bang, J. T. & Mitra, M. (2011). Brain Drain and Institutions of Governmence: Educational Attainment of Immigrants to the US 1988-1998. Economic Systems, 35(3), 335-354.
Bretones, F. D., & Gonzalez, M. J. (2014). Subjective and occupational well-being in a sample of Mexican workers. Social Indicators Research, 100(2), 273–285.
Benedict, O. H. & Ukpere, W. I. (2012). Brain Drain and Africal Development: Any Possible Gain from the Drain? African Journal of Business Management, 6(7), 2421-2428.
Creswell, J. (2012). Qualitive Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. (3rd Edition). SAGE Publication , Inc.
Danayi far, H. & Alvani, S. & Azar, A. (2012). Qualitative research methodology in management: a comprehensive approach. Safar-Eshragi Publishers, Tehran. (in Persian)
Davis, T., Cutt, M., Flynn, N., Mowel, P. & Orme, S. (2007). Talent Assessment: A New Steratey for Talent Management. Gawer House.
Dostar, M., Froghi, N., Norozi, Kh. & Jawadi, M. (2013). Strategic review attract elite higher education system J.A.I., Using Quality Function Deployment. Journal strategic and macro policy, 1(4), 1-20. (in Persian)
Falahi, K. & Monavarian, A. (2009). Study of Brain Drain factors (human capital) & Provide appropriate strategies for prevention of this phenomenon. Journal of Knowledge and Development, 5(24), 107-136. (in Persian)
Farasatkhah, M. (2016). Qualitative research methods in the social sciences. Agah Publishers, Tehran. (in Persian)
Flick, A. (2009). An Introduction to Qualitative Research, Ney Publishers. A catalogue record for this book is available from the British Library.
Fooladgar, M. & Haghi, K. & Mostafavi, J. (2014). Strategic planning, promote well-being of students in higher education. Journal of Social Welfare and Development Planning, 6(18), 109-138. (in Persian)
Lois, A. K. (2014). Life and thought leaders Sociology, Translation: Salasi M., Triad sixth edition. Scientific and Cultural Publishers, Tehran.
Ribeiro, J. S., Conceição, C., Pereira, J., Leone, C., Mendonça, P., Temido, M., Vieira, C.P. & Dussault, G. (2013). Health Professionals Moving to and from Portugal. Health Policy, 114(2-3), 97-108.
Marques J.P.C., Carac, J.M.G., Diz, H. )2009(. How canuniversity industry government interactions change the innovation scenario in Portugal? The case of the University of Coimbra. Technovation, (26), 534–542.
Monavariyan, A., Ashtariyan, K., Khosravi, A., Amiri, M. & Mokhtarzade, H.K. (2016). Define and design a model policy to fight corruption in Afghanistan. School of Management, Tehran University. (in Persian)
Montazer, Gh. & Nazemi, A.M. & Mosavi, M. (2013). Consequences rethink the concept of elite. Journal of Science and Technology, 5(2), 17-32. (in Persian)
Nejati, M. & Mansori, H. (2012). N Evaluate and measure intellectual capital in universities and higher education institutions. Journal of Higher Education, 4(14), 65-69. (in Persian)
Poorabedi, M.R. (2016). Designing Model dominant hand in scientific and technological organizations based on grounded theory (Case Study: SID). Journal of Public Management, 8(1), 33-54. (in Persian)
Poorsadeg, N. & Ranjbar, A. (2010). Pathology elite management system and provide a proper model. First International Conference, Management, Innovation and Entrepreneurship, Fars, Iran. (in Persian)
Stewart, J. & Harte, V. (2010). The Implications of Talent Management for Diversity Training: an Exploratory Study. Journal of European Industrial Training, 34(6), 506-518.
Strauss, A. L. & Corbin, J. M. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Strauss, A. L. & Corbin, J. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Sweem, S. L. (2009). Leveraging employee engagement through a talent management strategy: Optimizing human capital through human resources and organization development strategy in a field study. degree of Doctor of Philosophy in Organization Development. Benedictine University.
Tahmasebi, R., Golipur, A. & Javaherizade, A. (2012). Talent management, Identify and rank the factors affecting attract and retain scientific talent. Public Management Research, 5(17), 5-26. (in Persian)
Tejri, M. (2016). Approaches curriculum for elite educational with an emphasis on Iran. Available in: www.prozhe.com/tag. (in Persian)
Vaezi, S.K. (2016). Enterprenurship and Innovation Policy in Training Systems: A case of South Korea. Public Administration and Policy Journl, 19(2), 42-64.