آزاد، ح. (1374). آسیبشناسی روانی. چاپ دوم، تهران: بعثت.
حیدری، آ. (1393). بررسی تأثیر نحوۀ عملکرد سازمانهای رسمی بر اعتماد نهادی شهروندان (مورد مطالعه جوانان شهر یاسوج). جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 2 (1)، 106-77.
رفیعپور، ف. (1376). توسعه و تضاد. تهران: شرکت سهامی انتشار.
رفیعپور، ف. (1379). آنومی یا آشفتگی اجتماعی. تهران: سروش.
روزنهان، د.، سلیگمن، م. و والکر، ا. (1391). آسیبشناسی روانی. ترجمه رستمی، ر.، نیلوفری، ع.، قبادی، م. و ثابتی، آ. تهران: ارجمند.
ساعی، ع.، حیاتی، ف. (1392). تحلیل جامعهشناختی اعتماد به پلیس در شهرستان شیراز. مطالعات امنیت اجتماعی، 4 (35)، 45-13.
سرفراز، ف. (1381). مفهوم مشروعیت و رهیافتهای گوناگون نسبت به آن. مجلۀ سیاسی و اقتصادی، (177و 178)، 61-46.
شریفی کلویی، م. (1379). مدلی برای شناخت و آسیبشناسی سازمانها. مدیریت و توسعه، 5(5)، 19-8.
طهماسبی، ر. (1392). درآمدی بر نظریههای مدیریت دولتی. چاپ دوم، تهران: سمت.
عظیمی، ح. (1389). بررسی میزان رضایتمندی خدمتگیرندگان از نحوۀ ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی استان زنجان در سال 1387. زنجان: انتشارات استانداری زنجان.
فقیهی، ا.، داناییفرد، ح. (1384). بوروکراسی و توسعه در ایران. تهران: انتشارات رسا.
کاظمی، س. ع.ا. (1379). مدیریت سیاسی و خطمشی دولتی. چاپ اول، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
لطفی، ع.، یاری، م. س. (1394). سنجش میزان رضایتمندی اربابرجوع از عملکرد ناجا (نمونهپژوهی شهرستان ایلام). توسعة سازمانی پلیس، 12 (53)، 69-53.
محسنی، م. (1379). بررسی آگاهیها، نگرشها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در تهران. تهران: زهد.
مسعودنیا، ح.، مرادی، گ.، محمدیفر، ن. (1388). تأثیر آگاهی سیاسی دانشجویان بر تغییر نگرش آنها نسبت به مشروعیت نظام سیاسی بر اساس نظریۀ وبر: مورد مطالعه دانشگاه اصفهان. پژوهشنامۀ علوم سیاسی، 4(4)، 230-201.
الوانی، س. م.، داناییفرد، ح. (1380). گفتارهایی در فلسفة تئوری سازمان دولتی. چاپ اول، تهران: انتشارات صفار.
هدایت، ر.، علمی، م. (1391). بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدمات شهری و عوامل اجتماعی ـ اقتصادی مرتبط با آن در شهر نقده. مطالعات جامعهشناسی، 4(16)، 29-47.
هیوود، د. (1388). مقدمۀ نظریۀ سیاسی. ترجمۀ عالم، ع. چاپ دوم، تهران: نشر قومس
یعقوبی، ع.، جلیلی دمدل، م. (1393). بررسی قدرت اجتماعی مدیریت و رابطة آن با رضایتمندی ارباب رجوع (مورد مطالعه ادارات دولتی شهر خلخال). مطالعات توسعۀ اجتماعی ایران، 6(2)، 80-66.
Alvani, S. M. & Danaeefard, H. (2001). Speeches in the philosophy of government organization theories. Tehran: Safar Publishing. (in Persian)
Azad, H. (1994). Psychological Pathology. Tehran: Besat. (in Persian)
Azimi, H. (2010). Survey on the Satisfaction of Servicemen with Services Provision in Public administrative of Zanjan Province in 2008. Zanjan: Zanjan Province Pub. (in Persian)
Berman, E.M. (1997). Dealing with cynical citizens. Public Administration Review, 57 (2), 105 – 112.
Bouckaert, G., Van de Walle, S. & Kampen, J. K. (2005). Potential for comparative public opinion research in public administration. International Review of Administrative Sciences, 71 (2), 229-240. (in Persian)
Christensen, T. & Laegreid, P. (2003). Trust in Government – the Significance of Attitudes Towards Democracy, the Public Sector and Public Sector Reforms. Working Paper, Stein Rokkan Centre for Social Studies, Bergen University Research Foundation.
Danaeefard, H. & Faghihi, A. (2005). Bureaucracy and development in Iran, Tehran: Rasa. (in Persian)
Del Pino, E., Calzada, I. & Díaz-Pulido, J.M. (2016). Conceptualizing and Explaining Bureauphobia: Contours, Scope, and Determinants. Public Administration Review, 76(5), 725–736.
Denhardt, R.B. & Baker, D.I. (2007). Five great issues in organizational theory. In handbook of Public Administration, Rabit, Hildreth, Taylor & Francis Group.
Farazmand, A. (2010). Bureaucracy, Democracy, and Public Administration: Editor’s Brief Introduction to the Symposium. Public Organization Review, 10(3), 205–207.
Hedayat, R. & Elmi, M. (2012). The examination of Citizens’ satisfaction with the performance of municipal services and socio-economic factors associated with it Nagadeh city. Sociology Studies, 4 (16), 29-47. (in Persian)
Heidari, A. (2014). Investigating the effect of official organizations on the institutional trust of citizens (The case: Yasuj youth). Sociology of Social Institutions, 2(1), 77-106. (in Persian)
Heywood, A. (2009). Political theory: an introduction. Tehran: Ghoomes.
Kazemi, S. A. A. (2000).
Political management & public policy. Tehran:
Daftarnashr. (
in Persian)
Lotfi, E. & Yari, M. S. (2014). Measurement of clients’ Satisfaction from NAJA Performance (The case: Ilam City). Police Organization Development, 12(53), 53-69. (in Persian)
Marvel, J.D. (2015). Unconscious Bias in Citizens’ Evaluations of Public Sector Performance. Journal of Public Administration research and Theory, 26 (1), 143 – 158.
Masoudnia, H., Moradi, G. M. & Mohamadifar, N. (2009). The effect of students' political knowledge on their change in political system legitimacy based on weber's theory: case study of University of Isfahan. Political Science Research, 4 (4), 201-230. (in Persian)
Mohseni, M. (2000). A survey on social knowledge, attitudes and behaviors in Tehran. Tehran: Zohd. (in Persian)
Nachmias, D. & Rosenbloom, D. H. (1978). .Bureaucratic culture: Citizens and administrators in Israel. London: Croom Helm.
Rafiepoor, F. (1997). Extension and Development. Management Thought, 1 (2), 69-97. (in Persian)
Rafiepoor, F. (1999). Anomy or social disturbance, research on the anomy potential in Tehran. Tehran: Soroush. (in Persian)
Robinson, M. (2015). From Old Public Administration to the New Public Service, Implications for Public Sector Reform in Developing Countries. Global Centre for Public Service Excellence.
Rosanhan, D. L. & Seligman, M. A. P. (2012). Psychological Pathology. Translated by Y. Seyed Mohamadi, Tehran: Arasbaran. (in Persian)
Saei, A. & Hayati, F. (2013). Sociological analysis of trust in police in Shiraz. Social Security Studies, 4 (35), 13-45. (in Persian)
Sarfaraz, F. (2002). The concept of legitimacy and different approaches to it. Political - Economical Magazine, 177 &178, 46-61. (in Persian)
Seyd, B. (2015). How do citizens evaluate public officials? The role of performance and expectations on political trust. Political Studies, 63 (1), 73-90.
Sharifi Kloei, M. (2000). A Model for the Knowledge and Pathology of Organizations. Management & Development, 2 (5), 8-19. (in Persian)
Tahmasebi, R. (2013). An introduction to the public Administration theories. Tehran: SAMT. (in Persian)
Van Ryzin, G.G. (2011). Outcomes, Process and Trust of Civil Servant. Journal of Public Administration Research and Theory, 21 (4), 745 –760.
Yaghoubi Choubari, A. & Jalili Damdel, M. (2014). The Evaluation of Management Social Power and its Relationship with Clientele Satisfaction (Case of Study: Agencies in Khalkhal City). Iranian Social Development Study, 6 (2), 66-80. (in Persian)