نویسنده
استادیار، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، ایران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسنده [English]
مقاله حاضر بهمنظور بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی ودرنتیجه توسعه وتعمق در ابعاد رضایتمندی بانکهای دولتی و خصوصی تنظیم شده است.تجزیه و تحلیل دو مرحلهای عوامل رضایتمندی میتواند به مقایسهی سطح رضایتمندی مشتریان منجر شود.این مقاله پنج بعد رضایتمندی را برای مشتریان بانکها با استفاده از مدل میشرابهدست آورده است. آن ابعاد عبارتند از:خدمت محوری، سعی و کوشش، هواداری مشتری، تعهد و خوش برخوردی.در شهر مشهد سطح رضایتمندی برای هر دو سیستم بانکی دولتی و خصوصی از متوسط 50% بالاتر است. در میان ابعاد رضایتمندی در بانکهای خصوصی بالاترین و پایینترین نرخ بهترتیب به رفتار کارکنان بانک با مشتریان و توجه بانکها به نیازهای مشتریان (80% و 8/54%) اختصاص دارد. در حالیکه نرخهای مشابه برای بانکهای دولتی بهترتیب 80% و 59% برای رفتار کارکنان بانکها با مشتریان و اطلاعرسانی کارکنان به مشتریان است. در مجموع سطوح رضایتمندی مشتریان برای بانکهای دولتی و خصوصی بهترتیب 22/25 و 14/24 محاسبه شده است.
کلیدواژهها [English]