اسکندری، م. (1383). طراحی الگوی سیستمی توانمندسازی مدیران، فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، 8 (2)،
80-54.
اسلامیه، ف.، محمد داودی، ا. (1393). ارزیابی سطح صلاحیتها و مهارتهای حرفهای مدیران مدارس ابتدایی و رابطۀ آن با تعهد و دلبستگی شغلی معلمان. مجلۀ آموزش و ارزشیابی، 7 (27)، 116-103.
افجه، س. (1380). مبانی فلسفه و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
امیرخانی، ا. (1385). توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی: دیدگاهها و ابعاد، نشریۀ پیک نور، 6 (3)، 51-41.
انصاری رنانی، ق.، سبزی علیآبادی، س. (1388). اولویتبندی عوامل سازمانی، مؤثر در ارتقای بهرهوری نیروی انسانی در صنایع کوچک. نشریۀ بررسیهای بازرگانی، 7 (39)، 64-49.
آجلیلی، ه. (1383). آسیبشناسی مجلس شورای اسلامی. فصلنامۀ راهبرد، (34)، 319 -311.
بابایی، ع.، خلیلی عراقی، م.، یقین لو، م. (1381). تواناسازی کارکنان سرمایۀ بیجایگزین. ماهنامۀ تدبیر، 129.
بارانی، ص.، علوی، غ.، کرمی، م.، سلیمی، ح. (1392). تأثیر خودکارسازی اداری بر بهرهوری کارکنان؛ مطالعۀ موردی. فصلنامۀ علمی ـ ترویجی مطالعات منابع انسانی، 2(7)، 18- 1.
حاتمی، ح. (1391). تأثیر تفویض اختیار بر بهرهوری منابع انسانی منطقۀ یک دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(4)، 65-51.
داناییفرد، ح.، آذر، ع.، شیرزادی، م. (1393). چارچوبی برای شناسایی شایستگیهای خطمشیگذاران ملی (نمایندگان مجلس قانونگذاری). فصلنامۀ مجلس و راهبرد، 19 (70)، 35-5.
زاهدی، ش.، بودلایی، ح.، ستاری نسب، ر.، کوشکی جهرمی، ع. (1388). تحلیل رابطۀ توانمندسازی روانشناختی و تعهد سازمانی. فصلنامۀ تخصصی پارکها و مراکز رشد، 24، 69-58.
ساجدی، ف.، امیدواری، ا. (1386). کارکنان توانمند و سازمانهای امروز. ماهنامۀ تدبیر، 18(181)، 67-65.
سلیمی، م.، فرضی، ح. (1393). رابطۀ رشد حرفهای، حمایت سرپرست و توانمندسازی با نگرشهای شغلی و رفتارهای مدنی ـ سازمانی کارکنان ستاد سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، مهارتآموزی، 18-7.
سینائی و.، زمانی، س. (1390). نقش مجالس قانونگذاری در فرایند سیاستگذاری بهسوی یک الگوی نظری. فصلنامۀ راهبرد، 20 (58)، 93-65.
صفرزاده، س.، نادری، ف.، عنایتی، م. (1392). رابطۀ سلامت سازمانی، اشتیاق شغلی و جوسازمانی نوآورانه با توانمندسازی روانشناختی در کارکنان یک شرکت صنعتی. مجلۀ روانشناسی اجتماعی (یافتههای نو در روانشناسی)، 8 (27)، 69-55.
عبداللهی، ب.، نوه ابراهیم، ع. (1385). توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات ویرایش.
عبدالهی، م.، فریادی، م. (1389). چالشهای حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست ایران. فصلنامۀ علوم محیطی، 7 (4)، 180-143.
غلامحسین، ا.، میرمحمدی میبدی، س.م. (1392). بررسی تداخل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام. پژوهشنامۀ حقوق اسلامی، 14(37)، 179-155.
فقیهی، ا.، ذاکری، م.، اسدی، ا. (1393). ارزیابی عملکرد مجالس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران (مورد مطالعه: مجلس سوم تا هشتم). فصلنامۀ راهبرد، 23(72)، 208-181.
قلیپور، ر.، داناییفرد، ح.، امیری، ع.، عطاردی، م. (1394). مفهومپردازی پدیدۀ شکاف خطمشی در فرایند خطمشیگذاری فرهنگی. فصلنامۀ مجلس و راهبرد، 22 (81)، 125-91.
لطیفیان، ا.، دعایی، ح. (1392). ترسیم مدل مفهومی بهرهوری کارکنان با استفاده از رهیافت مدلسازی ساختاری تفسیری. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت عمومی، 6(33)، 20-5.
محمدی، م. (1380)، توانمندسازی نیروی انسانی. فصلنامۀ مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 8 (32-31)، 332-211.
مطیعدوست، ا.، نظمفر، ح.، بشردوست، م. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری منابع انسانی با تأکید بر نقش سرمایۀ فکری و عوامل محیطی ـ مکانی. دو فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 6(4)، 66-47.
مهرابیان، ف.، نصیریپور، ا.، فرمانبر، ر.، کشاورز، س. (1390). تعیین عوامل ارتقای بهرهوری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. نشریۀ پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 3(2)، 58-63.
نجیبزاده، ع.، بوستانی، ح.، درخشیده، ح. (1395). تأثیر رهبری اخلاقی بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان با توجه به نقش میانجی عدالت ادراکشدۀ کارکنان (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه اصفهان). مجلۀ رسالت مدیریت دولتی (مدیریت دولتی)، 7(21)، 42-27.
نصیریپور، ا.، پاشا، ح.، محمدزاده، خ. (1392). رابطۀ توانمندسازی روانشناختی با میزان بهرهوری منابع انسانی معاونت اداری ـ مالی بیمارستان هاشمی نژاد تهران 1392-1391. فصلنامۀ بیمارستان، 13(1)، 96-92.
نیستانی، م.، چوپانی، م.، غلامزاده، م.، زارع خلیلی، م، (1391). بررسی رابطۀ بین رهبری تحولآفرین با توانمندسازی کارکنان کویر تایر بیرجند. فصلنامۀ مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی، 7(20)، 64-50.
هاشمی، س. س.، خسروی، ز. (1395). بررسی تأثیر احداث اقامتگاه سازگار با محیط زیست بر مشارکت و توانمندسازی جامعۀ محلی (مطالعۀ موردی: منطقۀ سیمین دشت). فصلنامۀ میراثوگردشگری، 1(1)، 138-119.
هومن، ع. (1395). راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
Abdollahi, M., Faryadi, M. (2010). The Legal Challenges of the Iranian Environmental Protection Agency. Environmental Sciences Journal, 7 (4), 143-180. (in Persian)
Abdullahi, B., Naveh Abrahim, A.S. (2006). Employee empowerment of the key gold human resources management. Tehran: Wireyes Publishing. (in Persian)
Afjeh, S. (2001). Fundamentals of Philosophy and Leadership Theories and Organizational Behavior. Tehran: Publication of the samt. (in Persian)
Ajalili, H. (2004). Pathology of the Islamic Consultative Assembly. Strategy Journal, (34), 319-311. (in Persian)
Alam, G. M. (2009). Can governance and regulatory control ensure private higher education as business or public goods in Bangladesh? African Journal of Business Management, 3(12), 890-906.
Amirkhani, A. (2006). Psychological empowerment of human resources: perspectives and dimensions, Peyk-Noor magazine, 6 (3), 41-51. (in Persian)
Anderson, J. E. (2014). Public policymaking. An introduction. Seventh Edition. Wadsworth Cengage Learning: Boston, MA.
Ansari Renani, A., Sabizi Aliabadi, S. (2009). Prioritizing Organizational Factors, Effective in Promoting Manpower Productivity in Small Industries. Business Review, 7 (39), 49-64. (in Persian)
Baarni, P., Alavi, G., Karami, M., Salimi, H. (2013). Effect of administrative automation on employee productivity; case study. Scientific Proceedings of Human Resource Studies, 2 (7), 1-18. (in Persian)
Babaee, AS, Khalili Iraqi, M., Yakin Lu, M. (2002). Empowerment of non-equity capital staff. Calendar of Tadbir, 129. (in Persian)
Badah, A. (2012). Relationship between the knowledge management processes and the administrative empowerment with the employees of the ministry of higher education and scientific research-jordan. European Scientific Journal, 8(28), 191-209.
Bogler, R. & Somech, A. (2004). Influence of teacher empowerment on teachers’ organizational commitment, professional commitment and organizational citizenship behavior in schools. Teaching and teacher education, 20(3), 277-289.
Carter, M. (2001). Strategic planning (in nonprofit or for profit organizations). Available in: http://www.vermontcf.org/Portals/0/Uploads/Documents/ Strategic%20Planning%20webarchive.pdf.
Cho, S., Woods, R. H., Jang, S. S. & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firms’ performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262-277.
Coghill, K., Holland, P., Donohue, R., Rozzoli, K. & Grant, G. (2007). Professional development programmes for members of parliament. Parliamentary affairs, 61(1), 73-98.
Collins, M. D. (2007). Understanding the relationships between leader-member exchange (LMX), psychological empowerment, job satisfaction, and turnover intent in a limited-service restaurant environment. Doctoral dissertation, The Ohio State University.
Danaeefard, H., Azar, A., Shirzadi, M. (2014). A framework for identifying the competencies of national policy makers (MPs). Assembly and Strategy, 19 (70), 5-35. (in Persian)
Drucker, F. (2009). Empowerment in organizations. Journal of Humanities Empowerment, 12(4), 98-117.
Eltantawy, R.A., Giunipero, L. & Fox, G.L. (2009). A Strategic Skill Based Model of Supplier Integration and Its Effect on Supply Management Performance. Industrial Marketing Management, 38(8), 925-936.
Eskandari, M. (2004). Designing a Model for Empowerment of Managers, Journal of Humanities Schools, 8 (2), 54-80. (in Persian)
Evans, J. R. &
Lindsay, W. L. (2010).
Managing for Quality and Performance Excellence (8
th Edition). South-Western Cengage Learning.
Faghihi, A., Zakeri, M., Asadi, A. (2014). Evaluation of the performance of the congresses of the Islamic Consultative Assembly in the Islamic Republic of Iran (Case Study: Majles III to Eighth). Strategy Journal, 23 (72), 181-208. (in Persian)
Gholam Hossein, A., Mirmohammadi Meybodi, S.M. (2013). Investigating the interference of the decisions of the Supreme Council of the Cultural Revolution with the approval of the Islamic Consultative Assembly, the Government and the Expediency Council. Islamic Law Research, 14 (37), 155-179. (in Persian)
Gholipour, R., Danaeifard, H., Amiri, A., Attardi, M. (2015). The conceptualization of the policy gap gap phenomenon in the cultural policy process. Journal of Parliament and Strategy, 22 (81), 91-125. (in Persian)
Greasley, K., Bryman, A., Dainty, A., Price, A., Naismith, N. & Soetanto, R. (2008). Understanding empowerment from an employee perspective: what does it mean and do they want it? Team Performance Management: An International Journal, 14(1/2), 39-55.
Hashemi, S. S. Khosravi, Z. (2016). Investigating the Effect of Eco-Friendly Residential Accommodation on Participation and Empowerment of the Local Society (Case Study: Simin Dasht Area). Journal of heritage and tourism, 1 (1), 119-138. (in Persian)
Hatami, H. (2012). The Effect of Delegation on Human Resources Productivity in the Area of an Islamic Azad University. Scientific Research New Approach to Educational Management, 3 (4), 51-65. (in Persian)
Hauser, R. M. Warren, J. R. Huang, M. H. & Carter, W. Y. (2000). Occupational status, education, and social mobility in the meritocracy. Meritocracy and economic inequality, 1(8), 179-229.
Hawks, J. H. (1992). Empowerment in nursing education: concept analysis and application to philosophy, learning and instruction. Journal of advanced nursing, 17(5), 609-618.
Hooman, A.S. (2016). Practical Guide to Qualitative Research. Tehran: Publications of the Organization for the Study and Compilation of the Humanities Books of Universities (Samet). (in Persian)
Islamiyah, F., Mohammad Davoudi, A. (2014). Assessing the level of competencies and skills of primary school principals and their relationship with the commitment and commitment of teachers. Journal of Education and Evaluation, 7 (27), 103-116. (in Persian)
Ismail, A., Mohamed, H. A. B., Sulaiman, A. Z., Mohamad, M. H. & Yusuf, M. H. (2011). An empirical study of the relationship between transformational leadership, empowerment and organizational commitment. Business and Economics Research Journal, 2(1), 89-107.
James, S. (2002). British Government: a reader in policy making. Cambridge University Press: Routledge.
Jawahar Nesan, L. & Holt, G. D. (2002). Assessment of organisational involvement in implementing empowerment. Integrated Manufacturing Systems, 13(4), 201-211.
Jones, K. (2006). One step at a time: Australian parliamentarians, professionalism and the need for staff. Parliamentary Affairs, 59(4), 638-653.
Joo, B. K. & Shim, J. H. (2010). Psychological empowerment and organizational commitment: the moderating effect of organizational learning culture. Human Resource Development International, 13(4), 425-441.
Latifian, A., Daayyi, C. (2013). Draw a conceptual model of employee productivity using a Structural Interpretative Modeling Approach. Journal of Public Management Research, 6 (33), 5-20. (in Persian)
Mandelbaum, A. G. & Swislow, D. R. (2016). The Role of Parliamentary Monitoring Organizations. Benchmarking and Self-Assessment for Parliaments. ISBN: 978-1-4648-0327-7.
Matidodst, A., Nazmfar, H., Bashardost, M. (2014). Investigating the Factors Affecting Human Resource Efficiency with Emphasis on the Role of Intellectual Capital and Spatial Environmental Factors. Journal of Human Resource Management Studies University of Imam Hussein, 6 (4), 47-66.
(in Persian)
Mehrabian, F., Nasiripour, A., Faramanbir, R., Keshavarz, S. (2011). Determination of factors enhancing the productivity of manpower from the viewpoint of faculty members and faculty members of Guilan University of Medical Sciences. Journal of Research in Medical Education, 3 (2), 58-63.
(in Persian)
Mohammadi, M. (2001), Empowerment of Human Resources. Journal of Improvement Management Studies, 8 (32-31), 211-332. (in Persian)
Najibzadeh, A., Bustani, H., Drakhshidh, H. (2016). The Effect of Ethical Leadership on Psychological Empowerment of Employees Regarding the Intermediary Function of Employees Perceived Justice (Case Study: Isfahan University Staff). Journal of State Administration Mission (Public Administration), 7 (21), 27-42. (in Persian)
Nasiri pour, A., Pasha, H., Mohammadzadeh, Kh. (2013). The Relationship between Psychological Empowerment and the Human Resources Productivity of the Financial Administrative Officer of Hasheminejad Hospital in Tehran, 2013-2014. Hospital Journal, 13 (1), 92-96. (in Persian)
Neistani, M., Chopani, M., Gholamzadeh, M., Zare Khalili, M. (2012). Investigating the Relationship between Transformational Leadership and Empowerment of Borland Tire Desert Staff. Journal of Industrial Management Faculty of Humanities, 7 (20), 50-64. (in Persian)
Norton, P. (1993). Questions and the Role of Parliament. Parliamentary Questions, 13(3), 194-207.
Rao, Y. P. (2006). Professional Practice Motivation model for Improving HR productivity in a manufacturing unit – a success story. International Journal of Productivity and PerformanceManagement, 55(5), 430-436.
Robbins, S. P. (1999). Organizational behavior. USA: Prentice Hall.
Robbins, T. L., Crino, M. D. & Fredendall, L. D. (2002). An integrative model of the empowerment process. Human resource management review, 12(3), 419-443.
Safarzadeh, S., Andheri, F., Enayati, M. (20013). Organizational Health Relationship, Innovative Job Excitement and Innovation with Psychological Empowerment in Employees of an Industrial Company. Journal of Social Psychology (New findings in psychology), 8 (27), 55-69. (in Persian)
Sajiddi, F., Omidvari, A. (2007). Powerful staff and today's organizations. The Tadbir Monthly, 18 (181), 65-67. (in Persian)
Salimi, M., Farzi, H. (2014). The relationship between professional growth, supervisor support and empowerment with job attitudes and organizational citizenship behaviors of the staff of the organization's vocational education and training organization. Learning skills, 7-18. (in Persian)
Sandberg, J. (2000). Understanding human competence at work: an interpretative approach. Academy of management journal, 43(1), 9-25.
Shapira-Lishchinsky, O. & Tsemach, S. (2014). Psychological empowerment as a mediator between teachers’ perceptions of authentic leadership and their withdrawal and citizenship behaviors. Educational Administration Quarterly, 0013161X13513898.
Siachou, E. & Gkorezis, P. (2014). Do empowered employees absorb knowledge? An empirical investigation of the effects of psychological empowerment dimensions on absorptive capacity. Management Research Review, 37(2), 130-151.
Sinaei, V. & Zamani, S. (2011). The role of legislatures in the policy process towards a theoretical model. Strategy Journal, 20 (58), 65-93. (in Persian)
Spence, Laschinger, H. K. & Heather, K. (2002). The impact of workplace empowerment, organizational trust on staff nurses work satisfaction and organizational commitment. Advances in Health Management, 3(1), 56-85.
Wright, P.C., Berrell, M., Gloet, M. (2008). Cultural values, workplace behavior and productivity in China: A conceptual framework for practicing managers. Management Decision, 46 (5), 797-812.
Zahedi, Sh., Baudla'i, H., Sattari Nasab, R., Koushki Jahromi, AS. (2009). Analysis of Relationship between Psychological Empowerment and Organizational Commitment. Specialist Parks and Growing Centers, 24, 58-69. (in Persian)