ابراهیمپور، ح.، صالحی صدقیانی، ج.، خلیلی، ح. (1390). بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی و عملکرد تجاری شرکت پتروشیمی تبریز. پژوهشهای مدیریت عمومی، 4(13)، 138-121.##
افجه، س.ع. (1380). رهبری و مدیریت اسلامی. دانش و توسعه، 13، 42-27.##
افجه، س.ع. (1385). مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی. انتشارات سمت. ##
بیکزاد، ج.، پورسنبلی، ع.، فلسفی، ع.، نبی، س.ن. (1390). بررسی رابطه بین هوش احساسی و رهبری تحولآفرین در مدیران شرکتهای گاز استانی شرکت ملی گاز ایران. فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(10)، 118-91.##
حسینپور، ا.، عباسی، ط.، نوروزی، م. (1390). بررسی نقش رهبری تحولآفرین در توانمندسازی کارکنان. مدرس علوم انسانی- پژوهشهای مدیریت در ایران، 15(1)، 180-159.##
حسینی، ف.، رایج، ح.، استیری، م.، شریفی، س.م. (1389). بررسی ارتباط میان فرهنگ سازمانی و سبکهای رهبری تحولآفرین و مبادله رهبر- پیرو. نشریه مدیریت دولتی، 2(4)، 72-55.##
سلمانی، د.، نیکفال آذر، ن. (1390). بررسی دیدگاه مدیران ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نسبت به رهبری تحولگرا. نشریه مدیریت دولتی، 3(8)، 134-121.##
عابدی جعفری، ح.، آغاز، ع. (1387). رهبری تحولآفرین و فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی). دانش مدیریت، 21(80)، 92-77.##
موغلی، ع.ر. (1381). طراحی الگوی رهبری تحولآفرین در سازمانهای اداری ایران. پایاننامه دوره دکترا، دانشکده حسابداری و مدیریت، دانشگاه علامهطباطبایی.##
نورشاهی، ن. (1388). بررسی رابطه پیامدهای رهبری و ابعاد سبک رهبری تحولگرا در میان رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 10(3)، 176-163.##
هانگر، جی.د.، ویلن ت.ال. (1390). مبانی مدیریت استراتژیک. ترجمه: سیدمحمد اعرابی و حمیدرضا رضوانی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم.##
Atuahene-Gima, K., & Li, H. (2004). Strategic decision comprehensiveness and new product development outcomes in new technology ventures. Academy of Management Journal, 47, 583−597.##
Bass, B.M., Avolio, B.J. & Goodheim, L. (1987). Biography and the assessment of transformational leadership at the world-class level. Journal of Management, 13, 7-19.##
Bass, B.M., Avolio, B.J., June, D.I., Berson, Y.(2003). Predicting unit performance by assessing transformational and transactional leadership. Journal of Applied Psychology, 88(2), 207-218.##
Bergeron, F. et al. (2004). Ideal patterns of strategic alignment and business performance. Information & Management, 41, 1003–1020.##
Cogliser C.C. & Brigham K.H. (2004). The intersection of leadership and entrepreneurship: Mutual lessons to be learned. The Leadership Quarterly, 15, 771-799.##
Geijsel, F., Sleeger, S.P., Leithwood, K. & Jantzi, D. (2003). Transformational leadership effect on teacher’s Commitment and effort toward school reform. Journal of Educational Administration, 41(3), 228-256.##
Gumusluoglu, L. & Ilsev, A. (2009). Transformational leadership, creativity, and organizational innovation. Journal of Business Research, 62, 461–473.##
Gupta, V., MacMillan, I.C. (2004). Entrepreneurial leadership: Developing a cross-cultural construct. Journal of Business Venturing, 19(2), 1–28.##
Hansotia, B. (2004). Customer metrics and organisational alignment for maximising customer equity. Journal of Database Marketing and Customer Strategy Management, 12(1), 9−20.##
Hayes, R. & Abernathy, W. (1980). Managing our way to economic decline. Harvard Business Review, 58, 67-77.##
Hughes, M. & Morgan, R.E. (2007). Deconstructing the relationship between entrepreneurial orientation and business performance at the embryonic stage of firm growth. Industrial Marketing Management, 36, 651–661.##
Jayachandran, S., Sharma, S., Kaufman, P., & Raman, P.(2005). The role of relational information processes and technology use in customer relationship management. Journal of Marketing, 69, 177−192.##
Judge,T.A., Bono ,J.E., Ilies, R., & Gerhardt, M.W.(2002). Personality and leadership: A qualitative and quantative review. Journal of Applied Psychology, 87(4), 765-780.##
Ke Qiulin et al.(2008). The determinants of business performance of estate agency in England and Wales. Property Management, 26(4), 255-272.##
Madsen, M.T. & Albrechtsen, C. (2008). Competing discourses of leadership Transformational Leadership as blurring mechanism for masculinities in Denmark. Scand. J.Mgmt, 24, 343–353.##
Manning, G., & Curtis, M.K. (2003). The Art of Leadership”, New York: Mcgraw–Hill higher education.##
Martın-Consuegra, D. & Esteban, A. (2007). Market orientation and business performance: An empirical investigation in the airline industry. Journal of Air Transport Management, 13, 383–386.##
Matzler, K., Schwarz, E., Deutinger, N. & Harms, R.(2008). The relationship between Transformational Leadership, Product Innovations and Performance in SMEs. Journal of Small Business and Entrepreneurship, 21(2), 139-152.##
Morgan, R.E. & Strong, C.A. (2003). Business performance and dimensions of strategic orientation. Journal of Business Research, 56, 163–176.##
Oke, A. et al. (2009). The influence of leadership on innovation processes and activities. Organizational Dynamics, 38(1), 64–72.##
Reinartz, W., Thomas, J. S., & Kumar, V.(2005). Balancing acquisition and retention resources to maximize customer profitability. Journal of Marketing, 69, 63−79.##
Sandvik, I.L. & Sandvik, K.(2003). The impact of market orientation on product innovativeness and business performance. Intern. Journal of Research in Marketing, 20, 355–376.##
Song, X. M., & Xie, J.(2000). Does innovativeness moderate the relationship between cross-functional integration and product performance? Journal of International Marketing, 8(4), 61−89.##
Su Qin et al.(2008). The impacts of quality management practices on business performance An empirical investigation from China. International Journal of Quality & Reliability Management, 25(8), 809-823.##
Surie, G. & Ashley, A. (2008). Integrating Pragmatism and Ethics in Entrepreneurial Leadership for Sustainable Value Creation. Journal of Business Ethics, 81, 235-246.##
Terry, George R.(1977). Principles of Management. 7th ed., Homewood, I11: Richard D. Irwin.##
Thomas, J.S.(2001). A methodology for linking customer acquisition to customer retention. Journal of Marketing Research, 38(2), 262−268.##
Van Dierendonck, D.(2010). Servant leadership: A review and synthesis. Journal of Management, published online 2 September 2010.##
Valdiserri, G.A. & Wilson, J.L. (2010). The study of leadership in small business organizations: impact on profitability and organizational success. Entrepreneurial Executive, 15, 47-71.##
Wei, Y., & Morgan, N. A. (2004). Supportiveness of organizational climate, market orientation, and new product performance in Chinese firms. Journal of Product Innovation Management, 21, 375−388.##
Wood, E.M. (2006). The internal predictors of business performance in small firms A logistic regression analysis. Journal of Small Business and Enterprise Development, 13(3), 441-453.##