آمتتر، آ.، داگلاس، س.، فریس، ج.، آر گوکا، ه. (2004). مفهومسازی رابطه اجتماعی میان اعتماد و پاسخگویی در سازمانها. ترجمه مرتضی عظیمی. تحول اداری (ویژهنامه پاسخگویی)، صص179- 174. ##
بیو، د.، باکلی، ام.ر. (2004). کاربرد اصل پاسخگویی در ایجاد یک جو بسیار اخلاقی. ترجمه محمد رضا ربیعی مندجین. تحول اداری (ویژهنامه پاسخگویی)، نمایه97001 .صص 178- 147.##
توکلی، ز.، عابدی، م.، صالحنیا، م. (1388). بررسی تأثیر آموزش رفتار شهروندی سازمانی بر افزایش تعهد سازمانی. چشمانداز مدیریت، 33، 124-105.##
رجبی، غ.، عطار، ی.، شکرکن، ح. (1383). راهنمای مقیاس انتظارات خودکارآمدی شغلی فرم A اهواز. اولین همایش نقش راهنمایی و مشاوره شغلی در بازار کار، 169،141.##
رحیمنیا، ف.، فرزانه حسنزاده، ژ. (1388) .بررسی نقش تعدیل کنندگی عدالت سازمانی بر رابطه بین ادراک از فضای سیاسی سازمان وارتباط گریزی افراد. پژوهشنامه مدیریت تحول، 1(2) ، 47-21.##
رضائیان، ع. (1383). مدیریت رفتارهای سیاسی در سازمان ( مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)، تهران، انتشارات سمت.##
رضائیان، ع. و همکاران. (1388). اثرات هیجانپذیری و شخصیت بر رضایت شغلی (مطالعهای در صنعت نفت ایران). چشمانداز مدیریت، شماره 33، 66-49.##
زارعیمتین، ح. (1382). نقش رفتار سیاسی در عملکرد نیروی انسانی. طرح پژوهشی مؤسسه کار و تأمین اجتماعی تهران. 90 - 25.##
غلامحسینی، ا.، بجانی، ح.، ملکینیا، ع. ( 1389). عوامل تأثیرگذار، مؤلفهها و پیامدهای رفتارشهروندی سازمانی. دوماهنامهی توسعهی انسانی پایس، 7(31)، 34-12.##
فولاد چنگ، م. (1388). بررسی مقایسهای باورهای خودکارآمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی. مجله اصول بهداشت روانی 11(4)، 343-334.##
قلیپور، ر.، طهماسبی آشتیانی، م. (1385). تحلیل رابطه پاسخگویی عمومی و برونسپاری در سازمانهای عمومی. فرهنگ مدیریت، 4(12)، 149–113.##
کریمزاده شیرازی، م.، رضویه، ا.، کاوه، م. (1387). ارتباط کیفیت زندگی وخودکارآمدی معلمان شاغل شهر کرد. مجلهدانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 10(1)، 35-28.##
کریمی طرقبه، ا.، شجیع، ر.، عادل قهرمان، م.، محمدی، ج. (1388). تعیین رابطه بین خودکارآمدی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان. مدیریت ورزشی، 2، 200-183.##
میرسپاسی، ن.، باقرزاده، م. (1385). آسیبشناسی نظام پاسخگویی در سازمانهای دولتی. فصلنامه علمی ترویجی مدیریت، 3(2/7)، 14-1.##
هویدا، ر.، نادری، ن. (1388). بررسی سطح رفتارشهروندی سازمانی کارکنان. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 9(1)، 118-103.##
Breaux, D.M., Munyon, T.P., Hochwarter, W., Ferris, G.R. (2009). Politics as a Moderator of the Accountability-Job Satisfacation Relationship:Evidence Across Three Studies. Journal of Management, 35(2), 307-326.##
Davis, W.D., Mero, N., Goodman, J. (2007). The interactive effects of goal orientation and accountability on task performance. Journal of Human Performance, 20(1), 1-21.##
Fandt, P.M. & Ferris, G.R. (1990) .The management of information and impression: when employees behave opportunistically. Organizational Behavior & Human Decision Processes, 45(1), 140-158.##
Ferris, G.R., Dulebohn, J.H., Frink, D.D., Falvy, J.G., Mitchell, T.R. Matthews, L.M. (1997). Job and organizational characteristics, accountability, and employee influence. Journal of Managerial Issues, 9(1), 163-175.##
Frink, D.D. & Klimoski, R.J. (1998). Toward a theory of accountability in organizations and human resource management. Research in Personal and Human Resource Management, 16(1), 1-51.##
Grau, R., Salanova, M., Peiro, J.M. (2001) .Moderator effects of self efficacy on occupational stress.Psychology in Spain, 5(1), 63-74.##
Hall, A.T. et al (2003). Accountability in human recourse. Management New Directions in Human Resource Management, 11(1), 29-63.##
Hall, A.T., Bowen, M.G., Ferris, G.R., Royle, M.T., Fitzgibbons, D.E. (2007). The accountability Lens: A new way to view management issues. Business Horizons. 50(1), 405–413.##
Hall A.T. Ferris G.R. (2010). Accountability and Extra-Role Behavior. Employ Response Rights J, DOI 10.1007/s10672-010-948-9##
Hall A.T. Zinko R. Perryman A. Ferris G.R. (2009). Organizational citizenship behavior and reputation mediators in the relationship between accountability and job performance and satisfaction. Journal of Leadership &Organizational Studies, 15(4), 381-392.##
Harrison A.W. Rainer Jr. R.K. HochwarterW.A. Thompson K.R. (1997). Testing the self-efficacy performance linkage of social-cognitive theory.The Journal of Social Psychology, 137(1), ##
Hochwarter, W.A. et al (2004). Negative Affectivity as Moderator of the Accountability-tension Relationship. Paper presented at the annual meeting of the society for industrial and organizational psychology, Chicago, IL.##
Hochwarter, W.A., Ferris, G.R., Zinko, R., Arnell, B. (2007). Reputation as a moderator of political behavior–work outcomes relationships: A two–study investigation with convergent results. Journal of Applied Psychology, 92(2), 567-576.##
Lanivich, S.E., Ferris, G.R., Brees, J.R., Hochwarter, W.A. (2010). P-E fit as moderate of the accountability-employee reactions relationships: convergent results across two samples. Journal of Vocational Behavior, doi: 10.1016/j.jvb.2010.05.004##
Lubbers, R., Loughlin, C., Zweig, D. (2003).Young workers job self-efficacy and affect: Pathways to health and performance. Journal of Vocational Behavior, 67(1), 199-214.##
Royle, M., Hall, A.T., Hochwarter, W.A., Perrewe, P.L., Ferris, G.R. (2005). The interactive effects of accountability and job self-efficacy on political behavior and organizational citizenship behavior. Organizational Analysis, 13(1), 53-71.##
Tetlock, P.E. (1992).The impact of accountability on judgment and choice.Toward a social contingency model. Advances in experimental social psychology, New York: Academic Press,331-377.##
Treadway, D.C., Hochwarter, W.A., Cacmar, C.J., Ferris, G.R. (2005). Political will, political skill, and political behavior. Journal of Organizational Behavior. J.Organiz Behav. 26(1), 229-245. ##
Watson, D., Clark, L.A., Tellegen, A. (1988). Development & validation of measures of positive and negative affect: The PANAS scale. Journal of Personality & Social Psychology, 54, 1063-1070.##
Wofford, J.C. (2001). Cognitive affective stress Response: Effects of individual stress propensity an physiological & psychological indicators of stain. Psychological Reports, 88, 768-784.##
Wuu-Joe, S. (2010). Assessing job self–efficacy and organizational commitment considering a mediating role of information asymmetry. The Social Science Journal, 47(1), 541-559.##
Zivnuska, S. Kacmar K.M. Witt L.A. Carlson D. Bratton V.K. (2004). Interactive effect of impressionmanagement and organizational politics on job performance. Journal of Organizational Behavior. 25(1), 627-640.##