امیرخانی الف. (1379). طراحی و تبیین الگوهای بهکارگیری سازمانهای یادگیرنده، تهران، دانشگاه تهران، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده مدیریت.##
امینی ف. (1378). بررسینقشسازمانهایغیردولتیزیست محیطیدردستیابیبهمشارکت مردمیبهمنظورحفاظتازمحیطزیست، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران. ##
بحرینی ح. و امینی ف. (1379). نقش سازمانهایغیردولتیزیستمحیطیدردستیابی بهمشارکتمردمیبهمنظورحفاظتازمحیط زیستدرایران، مجله محیطشناسی، شماره26.##
بلمکی ب. (1383).بررسینقشسازمانهای غیردولتیمحیطزیستدراجراوتدوینمبانی توسعهپایداردربرنامهسومتوسعهکشور، مجموعه مقالات همایش سیاستها و مدیریت و برنامهریزی توسعه (جلد پنجم).##
پاکجو م. (1383). رابطه ابعاد فرهنگ سازمانی با ویژگیهای سازمانی مدل تعاملی کارآفرینی درونسازمانی در مدیریت شعب منطقه 6 بانک تجارت استان تهران با استان آذربایجان غربی، پایاننامه کارشناسیارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.##
سازمان حفاظت محیط زیست. (1384). دومینگزارشوضعیتمحیطزیستایران،انتشاراتسازمانحفاظتمحیطزیست.##
سبحانینژاد م. شاهی ب. و یوزباشی ع. (1385). سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش). تهران: نشر یسطرون.##
Aggestam L. (2006). Learning organization or knowledge management, which came first, The Chicken or the Egg? School of humanities and information, University of Skoevde, 35 (3A).##
Alavi, S. B., and Mc Cormick, j. (2004). A cross - cultural analysis of the effectiveness of the learning organization model in school contexts. The International Journal of Educational Management, 18(7). ##
Bartlett J. E., Kotrlik J. W. & Higgins C. (2011). Organizational research: Determining appropriate sample size in survey research. Information technology. Journal of Learning and Performance, 19(1).##
Garvin D. (1993). Building learning organizations. Harvard Business Review, 71(4). 78-91.##
Gill S. G. (2010). Developing a learning culture in nonprofit organizations. Sage Publications, Inc.##
Goh S. C. (1998). Toward a learning organization: The strategic building blocks. Journal of Advanced Management, 63(2), 15-20.##
Hernandez M. (2000). The impact of the dimensions of the learning organization on the transfer of tacit knowledge process and performance improvement within private manufacturing firms in Columbia, unpublished doctoral dissertation, University of Georgia, Athens, GA.##
Hernandez M. (2003). Assessing tacit knowledge transfer and dimensions of a learning environment in Colombian businesses. Advances in Developing Human Resources, 5(2), 215-221.##
Kumar N. & Idris K. (2006). An examination of educational institutions’ knowledge performance analysis, implications and outlines for future research. The Learning Organization, 13(1), 96-116.##
Marquardt M. J. (2006). Building the learning organization: A system approach to quantum improvement and global success. New York. Mc Graw-Hill.##
McHargue S. K. (1999). Dimensions of the learning organization as determinants of organizational performance in nonprofit organizations, unpublished doctoral dissertation, University of Georgia, Athens, GA.##
McHargue S. K. (2003). Learning for performance in nonprofit organizations. Advances in Developing Human Resources, 5(2), 197-204.##
Moilanen R. (2005). Diagnosing and measuring learning organization. The Learning Organization, 12(1), 71-89.##
Power J. & Waddell D. (2004). The link between self-managed work teams and learning organizations’ using performance indicators. The Learning Organization, 11(3), 244-59.##
Selden G. (1998). Dimensions of the learning organization in family-run businesses, unpublished doctoral dissertation, University of Georgia, Athens, GA.##
Selden G. & Watkins K. (2001). Learning organizations: what impact do they really make? Troy State University Business and Economics Review, 25(2), 8-12.##
Senge M. P. (1990). The fifth discipline: The art and practice of the learning organization. Doubleday, New York, NY.##
Senge P, A. Kleiner C. Roberts R. Ross G. Roth. & Smith B (1999). The Dance of change, the challenge sustaining momentum in learning organization. Doubleday, New York, NY.##
Somerville M. & McConnell I. A. (2004). Applying the learning organization concept in a resource squeezed service organization. Journal of Workplace Learning, 16(4), 237-48.##
Watkins K. & Marsick V. (1996). Information and incidental learning in the workplace. Rout Ledge. London.##
Watkins K. Marsick V. & Yang B. (2004). The construct of the learning organization: Dimension, measurement, and validation. Human resource development quarterly, 15(1), 33-35.##