TY - JOUR ID - 35534 TI - آسیب‎شناسی فرایند نوآوری در شرکت‎های ایرانی JO - مدیریت دولتی JA - JIPA LA - fa SN - 2008-5877 AU - رستگار, عباس AU - طالقانی, غلامرضا AU - اقبالی, اسماعیل AU - تاج‎الدین, مهدی AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه سمنان، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 4 IS - 11 SP - 91 EP - 104 KW - نوآوری KW - فرایند نوآوری KW - ایده¬پردازی KW - تجاری‎سازی KW - آنتروپی شانون KW - تحلیل محتوا DO - 10.22059/jipa.2012.35534 N2 - در سال‎های اخیر، نوآوری و مباحث مربوط به آن، به‎عنوان یکی از عوامل موفقیت کسب‎وکارها و همچنین راهی برای ورود به بازارهای جهانی، بسیار مورد توجه بوده است. اینکه نوآوری در شرکت‎ها چگونه انجام می­شود و دراصل چه فرایندی برای ارائه‎ی یک محصول جدید به بازار پیموده می­شود، یکی از مسائل مهمی است که در حوزه‎ی نوآوری بسیار مورد توجه است. بر این اساس تلاش شده است، فرایند نوآوری به‎طور خاص در 10 شرکت فعال در زمینه‎ی صنعت مواد غذایی و فناوری اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد. برای انجام این پژوهش، 10 شرکت برای بررسی انتخاب شدند و با سه نفر از مدیران ارشد هر شرکت و درجمع با 30 نفر از این مدیران، مصاحبه­های نیمه‎ساختار به‎عمل آمد. داده­های حاصل از مصاحبه­ها با استفاده از روش آنتروپی شانون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن بود که شرکت‎های مورد بررسی در دو مرحله‎ی " ایده­پردازی" و " تجاری‎سازی"، دارای آسیب‎های اساسی بودند. UR - https://jipa.ut.ac.ir/article_35534.html L1 - https://jipa.ut.ac.ir/article_35534_ffeba09539e1849a57ee0bdafb8f6a6e.pdf ER -