TY - JOUR ID - 20319 TI - طراحی الگوی سنجش کارایی و اثربخشی مراکز آموزش عالی نظامی JO - مدیریت دولتی JA - JIPA LA - fa SN - 2008-5877 AU - نیکوکار, غلامحسین AU - سجادی پناه, علی AU - رایج, حمزه AU - سجادی پناه, مجید AD - دانشگاه امام حسین (ع) AD - دانشگاه امام حسین(ع) AD - دانشگاه تهران Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 1 IS - 3 SP - EP - KW - اثربخشی KW - ارزیابی عملکرد KW - شاخص‌های عملکردی KW - کارایی KW - مراکز آموزش عالی نظامی DO - N2 - کارآمدی نیروهای مسلح تابعی از کارآمدی نظام آموزشی آن است. توجه به نظام آموزشی و آگاهی از میزان اثربخشی و کارایی نتایج بدست آمده، یکی از مهم‌ترین وظایف فرماندهان عالی‌رتبه نظامی به‌شمار می‌رود. هدف این پژوهش دستیابی به الگوی ارزیابی عملکرد برای سنجش اثربخشی و کارایی نظام آموزش عالی دانشگاه‌های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. برای دستیابی به این هدف، دو سوال طرح شده که محققین با استفاده از روش دلفی و با ابزار پرسش‌نامه،‌ که برای جامعه آماری مورد مطالعه طراحی شده است در صدد پاسخگویی به سوالات تحقیق برآمده‌اند. نتایج تحقیق منجر به طراحی الگوی ارزیابی عملکرد با 95 شاخص عملکردی گردیده که با بکارگیری آن می‌توان کارایی و اثربخشی مراکز آموزش عالی نظامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. هم‌چنین این تحقیق نشان داد که شاخص‌های تدوین شده در راستای طراحی الگو، قادر به تبیین سنجش کارایی و اثربخشی مراکز آموزش عالی نظامی می‌باشند. UR - https://jipa.ut.ac.ir/article_20319.html L1 - https://jipa.ut.ac.ir/article_20319_261b7dd37686260c06df42c36dfc5fa1.pdf ER -