%0 Journal Article %T طراحی مدل فرهنگ سازمانی شایسته برای شرکت‌های مشتری‎محور %J مدیریت دولتی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5877 %A زارعی متین, حسن %A جندقی, غلامرضا %A خنیفر, حسین %A حیدری, فائزه %D 2011 %\ 12/22/2011 %V 3 %N 8 %P 57-74 %! طراحی مدل فرهنگ سازمانی شایسته برای شرکت‌های مشتری‎محور %K شرکت مشتری‎محور %K فرهنگ سازمانی %K فرهنگ سازمانی شایسته %K فرهنگ مشتری‎محور %K مشتری‎محوری %R %X امروزه صاحبنظران مدیریت و مدیران اجرایی بر اهمیت و نقش به‌سزای فرهنگ سازمانی در راستای تحقق اهداف و پیشبرد امور سازمان‌ها واقف بوده؛ بنابراین، درصدد شناسایی و نیز چگونگی به‌کارگیری روش‌هایی مفید جهت تقویت جنبه‌های مثبت آن هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت، یکی از مشکلاتی که بر سر راه مدیران سازمان‌ها برای شناخت ابعاد فرهنگی وجود دارد، انتخاب چارچوب مفهومی یا مدلی جامع، درست و عمیق از فرهنگ سازمانی است. به این منظور در پژوهش حاضر در آغاز به مطالعه‌ی گسترده ادبیات پژوهش پرداخته و بر پایه آن ابعاد و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی شایسته استخراج شده است. سپس به‌منظور تعیین میزان مناسب بودن این ابعاد و مؤلفه‌ها از نظرهای استادان و صاحبنظران مدیریت استفاده شده است. در نهایت با بهره‌گیری از ادبیات پژوهش و همچنین ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی شده مدلی برای فرهنگ سازمانی شایسته در شرکت‌های مشتری‎محور ارایه شده است. %U https://jipa.ut.ac.ir/article_24789_ba21306d85240c8daf79fa943ea79983.pdf