@article { author = {Amirkhani, Amirhossein and Keikha, Mohammad Reza and Dadras, Mohammad Javad and Mirshekari, Ashraf}, title = {To Determine Organizational Culture of Ministry of Energy Subsidiary Companies of ZahedanTownship and Its Relationship With Dimensions of All-embracing Quality's Management}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {7}, pages = {1-22}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {Following recent theories and studies on management, organizational spirit has gained a growing significance and has been a central and fundamental topic in management. Anthropologists, sociologists and recently psychologists and even economists, have paid due attention to these new topics and have made lots of research and hypotheses in order to comprehend them and have used their findings in solving management issues. The study aims at perceiving the relation between organizational spirit and aspects of qualitative comprehensive management. The data was celestial through two questioners, the team work spirit question are specially prepared for the staff, consisted of two main sections, the first part included personal credentials asking for the person's age, education, sex, work experience, employment status, and the second part consisted of 28 questions, administered based on the objectives of the study and the question are to the aspects of comprehensive qualitative management consisting of 49 questions filled out by people in change of different department statistic analysis was carried out using Spearman and freedman’s correlation tests and SPSS software, the findings showed there was a relation between organizational spirit and aspects of qualitative comprehensive management.}, keywords = {Customer Satisfaction,Efficiency,Leadership,Organizational Culture,Total quality management}, title_fa = {تبیین فرهنگ سازمانی و رابطه آن با ابعاد مدیریت کیفیت جامع در شرکت‎های تابعه وزارت نیرو در شهرستان زاهدان}, abstract_fa = {به‎دنبال نظریه‎هاپژوهش‎های جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یکی از مباحث اصلی و کانونی مدیریت را تشکیل داده است. جمعیت‌شناسان، جامعه‌شناسان و به‎تازگی روان‌شناسان و حتی اقتصاددانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته و در شناسایی نقش و اهمیت آن نظریه‌ها و پژوهش‎های زیادی را به‌وجود آورده و در حل مسایل و مشکلات مدیریت به‎کار گرفته‌اند.در این پژوهش فرهنگ سازمانی و رابطه آن با ابعاد مدیریت کیفیت فراگیربررسی شده است. پرسشنامه فرهنگ سازمانی مخصوص کارکنان از دو بخش اصلی تشکیل شده است که بخش اول شامل مشخصات شخصی است که از افراد خواسته شده اطلاعات مربوط به سن، میزان تحصیلات، جنسیت و سنوات خدمت خود را عنوان نمایند و بخش دوم که 28 سؤال دارد که با توجه به هدف‎های پژوهش تدوین شده است و پرسشنامه ابعاد مدیریت کیفیت شامل 49 سؤال است که توسط مسئولان واحدها پر شده است که آنالیزهای به‎کار رفته به‎وسیله‎‎‎ی آزمون‎های فریدمن و اسپیرمن و نرم‎افزار SPSS نشان می‎دهد بین فرهنگ سازمانی و ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر ارتباط معناداری وجود دارد.}, keywords_fa = {Customer Satisfaction,Efficiency,Leadership,Organizational Culture,Total quality management}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_23705.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_23705_4fac2dae45615b759d857e608a46de58.pdf} }