@article { author = {Ali Sarlak, Mohammad and Eslami, Tahereh}, title = {Knowledge Sharing in Sharif University of Technology: Social Capital Approach}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {1-18}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to predict knowledge sharing through dimensions of social capital. Knowledge sharing occurrence depends directly upon tendency of knowledge holder to sharing as well as knowledge receiver to take it from holders. In other side, social capital is defined as linkage among people and their unifying factors such as trust. In this research, social capital is conceptualized into three dimensions and six elements as following: structural (organizational caring and rewards); agency or cognitive (pro-social behavior and impression management); and relational (competency and open-mindedness). Main question is: Can social capital elements predict and explain variances of knowledge sharing? This research is conducted on 179 randomly employees from Iranian leading university, Sharif University of technology. Employees are asked to express their attitudes toward questionnaire items in form of self-report. Using Structural equation modeling as an analysis strategy, results showed that tow elements of structural (organizational caring and rewards); one element of relational (competency); and one element of agency (impression management) dimensions have significant impacts on knowledge sharing behavior. Those elements of social capital can predict 27 percent of knowledge sharing variances in Sharif University of technology. Also, Open-mindedness and pro-social behavior have no significant effect on knowledge sharing. Practical and theoretical implications of current research are discussed at the end of report.}, keywords = {knowledge sharing,SEM,Sharif University of Technology.,Social capital}, title_fa = {تسهیم دانش در دانشگاه صنعتی شریف: رویکرد سرمایه اجتماعی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، پیش‌بینی رفتار تسهیم دانش از روی عناصر سرمایه اجتماعی است. از یک‌سو، تسهیم دانش به معنای میل افراد به تبادل دانش با دیگران بوده و از سوی دیگر، سرمایه اجتماعی بیانگر شاکله، محتوا و مضامین روابط متقابل میان عناصر شبکه اجتماعی است. مسأله به این شرح است: آیا می‌توان انتظار داشت که کارکنان بنا به دلایل اجتماعی (نه برحسب دستور و جبر)، دانش خود را در اختیار همکارانشان قرار دهند؟ با انتخاب نمونه تصادفی 179 نفری از کارکنان دانشگاه صنعتی شریف، توزیع پرسشنامه در میان آن‌ها جهت دریافت داده‌های نگرشی و استفاده از روش مدلسازی معادله ساختاری، نتایج پژوهش نشان داد که دو عنصر از وجه ساختاری (اهمیت به سازمان و پاداش)، یک عنصر از وجه فاعلیت (تسخیر احساس‌ها)، و یک عنصر از وجه رابطه‌ای (ابراز شایستگی) تأثیر معناداری را بر تسهیم دانش کارکنان دارند؛ اما تأثیر نوع دوستی و بلندنظری معنادار نیست. ابعاد سرمایه اجتماعی در این پژوهش توانستند 27 درصد از تغییرهای مربوط به رفتار تسهیم دانش را پیش‌بینی کنند. طبق نتایج برآمده، پیشنهادهایی نیز در قالب اجرایی و نظری در انتهای پژوهش آورده شد.}, keywords_fa = {اعتماد,تسهیم دانش,دانشگاه صنعتی شریف,سرمایه اجتماعی}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24786.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24786_e67055d0352e49fde075febad1f8be85.pdf} } @article { author = {taslimi, Mohammad Saied and bazargan, abbas and Musakhani, Mohammad and Alvedari, Hassan}, title = {Preparing a Model for development of the Transformational leadership in the Universities, concerning the modification of the self –estrangement in business. (Case: Payam e Nur University)}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {19-38}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {This research is concerned about the modification of work alienation of personnel at the payam e Nur University. In order to measure the research constructs, this study has used several instruments such as Siman’s model for work alienation, Organizational Culture Assessment Questionnaire (OCAQ), Robbins’s model for organizational structure and Transformational Leadership Inventory (TLI). This study is a descriptive research according to gathered data type. Beside, the research route analysis model test is used for testing hypothesis. Results & findings of research reveals that contrary to current theories, the transformational leadership, in payam e nur university has a positive & significant effect on the work alienation and transformational leaders by organizational structure and culture constructs which play mediator role in this study, can modify work alienation.}, keywords = {Organizational Culture,Organizational structure,Transformational Leadership,work alienation}, title_fa = {تدوین الگوی توسعه رهبری تحول‌آفرین در دانشگاه‌های کشوردر راستای تعدیل بیگانگی شغلی ) مورد مطالعه: دانشگاه پیام‌نور (}, abstract_fa = {این پژوهش پیرامون تعدیل بیگانگی شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور با بهره‌گیری از مؤلفه‌های رهبری تحول-آفرین، فرهنگ سازمان و ساختار سازمانی انجام شده است. در پژوهش حاضر، جامعه‌ی آماری مجموعه کارکنان علمی و اداری دانشگاه در کلیه واحدها، مراکز، استان‌ها و سازمان مرکزی و نمونه آماری متشکل از 218 نفر از بین آنان بوده است. جهت بررسی میزان بیگانگی شغلی از مدل سیمن و همکاران، فرهنگ سازمانی دانشگاه از پرسشنامه ارزیابی فرهنگ سازمانی (OCAQ) ساشکین، ساختار سازمانی از الگوی رابینز و رهبری تحول-آفرین از پرسشنامه رهبری تحول‌آفرین(TLI) شرایم شیم استفاده شده است. پژوهش انجام گرفته از نظر نوع داده‌های گردآوری شده، توصیفی(غیرآزمایشی) از نوع همبستگی است. برای آزمون فرضیه‌های موجود نیز از آزمون مدل تحلیل مسیر پژوهش استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد، برخلاف تئوری‌های موجود، رهبری تحول‌آفرین در دانشگاه پیام‌نور بر روی بیگانگی شغلی اثر مثبت و معناداری دارد.}, keywords_fa = {بیگانگی شغلی,رهبری تحول‌آفرین,ساختار سازمانی,فرهنگ سازمانی}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24787.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24787_44b65a3962e937f91bf8d3db1eebce00.pdf} } @article { author = {Roshandel Arbatani, Taher and Divandari, Ali and Janeh, Sara}, title = {Investigating Convergence Effects on Management of Print News Media: Study of Hamshahri Newsrooms}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {39-56}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {In recent years, various attempts have been made by media managers to achieve a framework to move from conventional newsrooms to convergent newsrooms.So it seems that the recognition of obstacles and barriers faced by newsrooms attaches of great importance. This research is a complete series of these challenges in four categories, including: technological, organizational, cultural and institutional factors.In order to identify these challenges and obstacles with the aid of conceptual content analysis and survey method, of newsroom and various guidline theories related topic of convergence have been analysied and then to identifying challenges and obstacles we do survey in hamshahri print and online newsrooms. The analysis of research results reveals that the most important obstacles of convergence in newsrooms include: The lack of participation culture among newsroom personnel, lack of constructive interaction among print and online newsrooms, the long process of training multi-task and flexible personnel and lack of necessary investments in using new media technologies.}, keywords = {Converged Newsroom,convergence,Media Management,Print Media}, title_fa = {بررسی اثرات همگرایی بر مدیریت رسانه‌های خبری چاپی ‌مورد مطالعه روزنامه همشهری}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی مدیران رسانه‌ها در جهت رسیدن به چارچوبی برای گذار از اتاق-های خبر سنتی به اتاق‌های خبر همگرا انجام شده است. به‌همین دلیل شناسایی موانع و چالش‌هایی که اتاق-های خبر در این مسیر با آن مواجه هستند، بسیار مهم است.در این پژوهش تلاش شده تا تأثیرهای همگرایی در قالب مجموعه جامعی از چالش‌ها و موانع در قالب 4 دسته عوامل تکنولوژیک، سازمانی، فرهنگی و نهادی شناسایی شوند. به‌منظور شناسایی این چالش‌ها از روش تحلیل محتوای ادراکی و پیمایش استفاده شده است. بدین ترتیب که نتایج پژوهش‌های متعددی در مورد تأثیر همگرایی بر اتاق‌های خبر مورد تحلیل قرار گرفته سپس با پیمایش آن در اتاق‌های خبر روزنامه همشهری موانع و چالش‌های همگرایی شناسایی شده است. نتایج پژوهش‌های انجام شده در این زمینه بیانگر آن است، نبود فرهنگ مشارکت در میان پرسنل اتاق خبر، عدم تعامل سازنده میان اتاق‌های خبر چاپی و آنلاین، زمان‌بر بودن فرآیند تربیت نیروهای چندمهارته و انعطاف‌پذیر و فقدان سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه به‌کارگیری فناوری‌های نوین رسانه‌ای از مهم‌ترین موانع همگرایی در اتاق‌های خبر است.}, keywords_fa = {اتاق خبر همگرا,رسانه‌های چاپی,مدیریت رسانه,همگرایی}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24788.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24788_d768022b63e5d87a1c40d64376030f8f.pdf} } @article { author = {Zareie Matin, hasan and Jandaghi, Gholamreza and Khanifar, Hossein and Heydari, Faezeh}, title = {Designing the model of competent organizational culture for customer – based companies}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {57-74}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {Today, the real customer oriented must be the prevailing aspect of organizational culture and its requisite would be the real transition in the culture of organizations and the basic attention to customer as the most eminent value and the most important organizational commitment. Therefore, the current research has been occomplished in order to explain all relative dimensions and elements of the competent organizational culture in all customer – based companies and produce a kind of suitable model for their performance. For this reason, first of all the research literature was studied comprehensively and then dimensions and elements of competent organizational culture were extracted. Then, all of them were confirmed according to the opinions of the professors and experts. After that , an original conceptual model was presented for accomplishing the relative research to competent organizational culture in customer – based companies according to these dimensions}, keywords = {Competent Organizational Culture,Customer Oriented,Customer Oriented Company,Customer-Oriented Culture.,Organizational Culture}, title_fa = {طراحی مدل فرهنگ سازمانی شایسته برای شرکت‌های مشتری‎محور}, abstract_fa = {امروزه صاحبنظران مدیریت و مدیران اجرایی بر اهمیت و نقش به‌سزای فرهنگ سازمانی در راستای تحقق اهداف و پیشبرد امور سازمان‌ها واقف بوده؛ بنابراین، درصدد شناسایی و نیز چگونگی به‌کارگیری روش‌هایی مفید جهت تقویت جنبه‌های مثبت آن هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت، یکی از مشکلاتی که بر سر راه مدیران سازمان‌ها برای شناخت ابعاد فرهنگی وجود دارد، انتخاب چارچوب مفهومی یا مدلی جامع، درست و عمیق از فرهنگ سازمانی است. به این منظور در پژوهش حاضر در آغاز به مطالعه‌ی گسترده ادبیات پژوهش پرداخته و بر پایه آن ابعاد و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی شایسته استخراج شده است. سپس به‌منظور تعیین میزان مناسب بودن این ابعاد و مؤلفه‌ها از نظرهای استادان و صاحبنظران مدیریت استفاده شده است. در نهایت با بهره‌گیری از ادبیات پژوهش و همچنین ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی شده مدلی برای فرهنگ سازمانی شایسته در شرکت‌های مشتری‎محور ارایه شده است.}, keywords_fa = {شرکت مشتری‎محور,فرهنگ سازمانی,فرهنگ سازمانی شایسته,فرهنگ مشتری‎محور,مشتری‎محوری}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24789.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24789_ba21306d85240c8daf79fa943ea79983.pdf} } @article { author = {Asadifard, Roya and Khaef Elah, Ahmad ali and rezaeiyan, ali}, title = {Competency Model of Iranian Public Administers: Grounded Theory Approach}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {75-92}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {This study aimed to achieve public administers competency model was designed. Therefore, to achieve a precise model with the scientific method, the Grounded Theory strategy was used. During the study selected 22 Volume of Imam's shire, as one of the richest resources competency model for the design of public administers and research were investigated. First approach based on the Grounded Theory strategy at first, is open coding, 22 volumes Shire Imam were open coding and then through the axial coding of the main Categories and sub-categories, public administers competency model based on Shire Imam were presented. Referred to the experts and professional experts in various scientific fields, while modifiable model above, public administers competency model was designed. Main Categories of the model are "being Islamic ", "people being", "serving", inattention to self-interest "," responsibility", "accountability", and" personal competencies "and the seven sub-category are included in total public administers competency model.}, keywords = {Axial Coding,Competency,Competency Management,grounded theory strategy,Open Coding,Selective Coding}, title_fa = {مدل شایستگی مدیران دولتی ایران ( بر اساس صحیفه امام (ره)) رویکرد استراتژی تئوری داده بنیاد}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف دستیابی به مدل شایستگی مدیران دولتی ایران طراحی شد. بنابراین برای دستیابی به مدلی دقیق و علمی از آن، روش استراتژی نظریه داده بنیاد استفاده شده است. در جریان پژوهش با انتخاب 22 جلد متن صحیفه امام (ره)، به مثابه یکی از غنی‌ترین منابع موجود برای طراحی مدل شایستگی مدیران دولتی ایران مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. ابتدا بر اساس رویکرد استراتژی نظریه داده بنیاد در مرحله اول، یعنی کدگذاری باز، 22 جلد متن صحیفه امام (ره) کدگذاری شده است و در مرحله بعد، از طریق کدگذاری محوری پس از احصاء طبقات اصلی و فرعی، مدل شایستگی مدیران دولتی ایران بر اساس صحیفه امام (ره) ارایه شده است. پس از مراجعه به صاحبنظران و خبرگان متخصص در رشته‌های علمی گوناگون، ضمن اصلاح و تعدیل مدل گفته شده، مدل شایستگی مدیران دولتی ایران طراحی شد.}, keywords_fa = {استراتژی نظریه داده بنیاد,شایستگی,کدگذاری انتخابی,کدگذاری باز,کدگذاری محوری,مدیریت شایستگی}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24790.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24790_022f01189a1c725674fd09fc7795d380.pdf} } @article { author = {Azar, Adel and Khadivar, Ameneh and naseri, Mohammadreza Amin and Anvari Rostami, Ali Asghar}, title = {A Linear Programming Model With Robust Approach For Performance Base Budgeting (PBB)}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {93-120}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {Performance budgeting has been an important theme of public expenditure management for decades. In the 1990s, however, a new wave of enthusiasm for performance budgeting began to sweep through governments. In recent years, however, the level of interest in organizational use of performance-based budgeting re-emerged with more details and support from researchers and practitioners. Performance-based budgeting refers to procedures or mechanisms intended to strengthen links between the funds provided to organization plans and their outcomes or outputs through the use of formal performance information in resource allocation decision making. Reviewing the history of other methods of budgeting showed that mathematical models of budgeting have been used wildly by researches. Regarding to the large number of parameters that are involved in process of performance-based budgeting, qualitative and subjective models could not lead to an optimum decision for budget. The purpose of this paper is to find a mathematical model for performance-based budgeting that could maintain the optimality and feasibility of allocation in uncertain condition of budgeting. The important factors that cause uncertainty are estimated values for cost derivers and future costs. We used robust optimization to develop performance-based budgeting mathematical models. Finally, presented models have been used in an Iranian bank for budgeting. The result showed that using robust models of performance based budgeting could improve the indicator of budget deviation in this organization.}, keywords = {budgeting,Linear programming,Performance based budgeting,Robust optimization}, title_fa = {ارایه مدل برنامه‌ریزی خطی با رویکرد استوار برای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد(PBB)}, abstract_fa = {بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در چندین دهه گذشته موضوعی بحث برانگیز در مدیریت دولتی بوده است. در دهه نود میلادی موج جدیدی از اشتیاق به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در بین دولت‌ها شکل گرفت. در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به استفاده‌های سازمانی از بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد به‌وجود آمده که باعث شده است پژوهشگران به جزئیات دقیق‌تر این روش بودجه‌ریزی توجه کنند. بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد به مجموع فرآیندهایی اطلاق می‌شود که قصد دارند بین بودجه تخصیص داده شده به برنامه‌ها و نتایج یا خروجی‌ها ارتباط برقرار کنند. در این پژوهش بررسی تاریخچه سایر روش‌های بود‌ه ریزی نشان داد که استفاده از مدل‌های ریاضی برای بودجه‌ریزی به طرز گستره‌ای مورد توجه پژوهشگران بوده است. با توجه به تعداد زیاد پارامترهای تأثیرگذار در روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و پیچیدگی‌های حاکم بر فضای بودجه‌ریزی، روش‌های کیفی و ذهنی نمی‌توانند به یک تصمیم‌گیری بهینه برای بودجه منجر شوند. هدف این مقاله ارایه یک مدل ریاضی برای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد است که بتواند بهینگی و موجه بودن تخصیص انجام شده را در شرایط عدم اطمینان حفظ کند. مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد عدم قطعیت در فضای بودجه‌ریزی می‌شوند مقادیر تخمین زده شده برای هزینه‌ها و محرک‌های هزینه است. در این مقاله از رویکرد برنامه‌ریزی استوار برای ارایه مدل ریاضی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد استفاده شده است. مدل‌های استوار ارایه شده برای تخصیص بودجه در یک بانک ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است. مقایسه‌ی نتایج به‌دست آمده از به‌کار گیری مدل‌های قطعی و استوار، در خلال سه سال گذشته نشان داد که مدل‌های استوار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد توانسته‌اند شاخص انحراف بودجه را در این سازمان بهبود دهند.}, keywords_fa = {برنامه‌ریزی خطی,بهینه‌سازی استوار,بودجه‌ریزی,بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24791.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24791_ab6079caef96d03e839c32737bcea1b7.pdf} } @article { author = {Salmani, Davood and nikfal azar, nasrin}, title = {Investigation on senior leader’s perception of transformational leadership style, case study (south unit of Azad universities)}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {121-134}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to investigate leadership behavior style that will result to success organizational improvement and effective management through implementing strategic initiatives in leadership behavior. There are few leadership studies in Iranian Private higher education institutions which examined transformational leadership behavior. Data for study were collected using the Malcom Baldrige and Efqm leadership questionnaires. Based on models leadership is one of the critical success factor for successful implementation of Total quality management and sustaining continuous improvement not only on profit making organizations, but also in non profit service organizations such as universities. The result of this study shows that university is lagging behind in two dimensions of transformational leadership named sharing information with member of faculties and asking what they think.}, keywords = {Continuous improvement,quality management,Transformational Leadership,University}, title_fa = {بررسی دیدگاه مدیران ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نسبت به رهبری تحول‌گرا}, abstract_fa = {مطالعات نشان داده، رهبری عامل مهمی در ایجاد تغییردر مؤسسات آموزش عالی است. رهبران تحول‌گرا با تعیین جهات وا هدف دقیق و روشن، برمبنای بهبود مستمر، تغییرات و چالش‌ها را مدیریت می‌کنند و از عوامل مهم تأثیرگذار بر اجرای برنامه‌های مدیریت کیفیت و از عوامل اصلی موفقیت سازمانی به‌شمار می‌روتد. این مقاله به بررسی دیدگاه رهبران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب نسبت به رهبری تحول‌گرا می-پردازد. روش پژوهش مورد استفاده از نوع توصیفی بوده و داده‌های آن با آزمون کای دوتجزیه و تحلیل شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد، مدیران ارشد این دانشگاه دیدگاه مثبتی نسبت به نظرخواهی و تسهیم اطلاعات با اعضای هیئت علمی ندارند که این امر بیانگر آن است که دانشگاه در این حوزه‌ها نیازمند بهبود است. در پایان نیز براساس هدف مطالعه پیشنهادهای کاربردی ارایه شده است.}, keywords_fa = {بهبود مستمر,دانشگاه,رهبری تحول‌گرا,مدیریت کیفیت}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24792.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24792_464a2734eb934a52118456a058d10e7d.pdf} } @article { author = {fathi, saeed and Esmaeel Ansari, Mohammad and Mohammadi, Mahdi}, title = {Designing the model of Factors Affecting Business Process Reengineering Acceptance in Government Organizations: the Case of Isfahan Jahad Agriculture Organization}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {135-150}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {Business process reengineering (BPR) –the key mechanism for fundamental redesign in processes has a critical role in productivity improvement. But it needs some enablers in initiation phase including human resources acceptance. There are two behavioral theories containing factors for acceptance promotion: Innovation Diffusion and Technology Acceptance Model. In this research we have used these theories combined with BPR construct to develop a model named Business Process Reengineering Acceptance Model. By gathering survey data, this model has been tested in Isfahan Jahad Agriculture Organization. The results show that systematic factors have more effect on BPR acceptance by the employees and managers. This effect is moderated by ease of BPR execution, ease of BPR requirements providing and BPR usefulness.}, keywords = {Business Process Reengineering,Innovation Diffusion,Jahad Agriculture Organization,Public Organization.,Technology Acceptance Model}, title_fa = {طراحی الگوی پذیرش مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌وکار در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان}, abstract_fa = {مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌و کار بازاندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشه‌ای فرآیندها است که نقشی جدی در ارتقای بهره‌وری دارد. البته اجرای موفق آن، مقدماتی لازم دارد که پشتبانی نیروی انسانی مورد نیازیکی ازآن‌هاست. مجموعه تلاش‌هایی که برای شناخت و پذیرفتن نوآوری لازم است در الگوی پذیرش فناوری به آن‌ها پرداخته شده است. در این پژوهش با استفاده از تئوری انتشار نوآوری و الگوهای پذیرش فناوری و تلفیق آن با الزامات، ارکان و فرآیندهای مهندسی مجدد، هدف، طراحی الگویی برای شناسایی انواع عواملی است که در پذیرش مهندسی مجدد توسط کارکنان و مدیران در سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان مؤثر است. نوع این پژوهش توسعه‌ای است به‌نحوی که الگوی طراحی شده با استفاده از داده‌های حاصل از پرسشنامه آزمون می‌شود. الگوی طراحی شده در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان آزمون و نتایج مدل بدین صورت به-دست آمد که بیشترین اثر را عوامل سیستمی بر پذیرش مهندسی مجدد فرآیندها دارد، آن هم از طریق درک از مفید بودن، درک از سهولت اجرا و درک از سهولت تأمین الزامات. نتیجه دیگر اینکه اجبار هرگز عاملی برای جلب مشارکت کارکنان در پروژه مهندسی مجدد فرآیندها نیست.}, keywords_fa = {الگوی پذیرش فناوری,انتشار نوآوری,سازمان جهاد کشاورزی,سازمان‌های دولتی,مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌و کار}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24793.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24793_6bc92604400ca2c939767ffaa0ff4d84.pdf} } @article { author = {Ziaee, Mohammad Sadegh and Monavvarian, Abbas and Kazemi Kafrani, Ebrahim}, title = {Survey on Relation between Social Capital and Organizational Readiness to establish Knowledge Management (Case of Steel Company)}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {179-198}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {At the threshold of new millennium, the period of application of traditional methods of management is terminating, and new horizon in the form of knowledge based organizations, and knowledge management (KM) are coming to the world of organization and management.The first attempts regarding application of KM, in most of the organizations are facing a fundamental challenge: despite of investing on KM, its influence on applications is too slow. The main reason of this problem is related to the low capacity of organizations regarding their readiness in acceptance and making use of KM. Therefore, having an accurate understanding of readiness for correct directions in initial attempts and formulation of appropriate strategies is essential. There are many factors influencing the success of establishment of KM; one of them is social capital. For that reason, in this article we are trying to make use of social capital which has impact on better knowledge sharing, storage of knowledge, relationship based on trust and cooperation, cooperative climate, better training, increased activities related to organizational consistency and common understanding.Research method is descriptive and correlation type. The population of the research includes all managers and experts of the company under study. The results of the research are showing that, in this company, there is a positive and meaningful relation between Social Capital and Organizational Readiness to establish Knowledge Management. In other words, by increasing social capital in the company, the readiness of the company to establish Knowledge Management will be increased on such dimensions as, organizational culture, organizational structure, organizational infrastructure, the change content and supporting change.}, keywords = {Knowledge Management,Organizational Readiness to establish KM,Social capital}, title_fa = {بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و میزان آمادگی سازمانی برای استقرار مدیریت دانش (مطالعه‌ی شرکت فولاد ساز ایرانی)}, abstract_fa = {در این مقاله برآنیم تا از سرمایه اجتماعی که باعث به اشتراک گذاشتن بهتر دانش، ابقاء دانش سازمانی، ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد و همکاری، روح تعاون، کمک به آموزش، افزایش فعالیت‌های مرتبط با ثبات سازمانی و درک مشترک می‌شود، در جهت افزایش آمادگی سازمانی برای استقرار مدیریت دانش استفاده نماییم. نتایج این پژوهش نشان داد، در این شرکت بین سرمایه اجتماعی و میزان آمادگی سازمانی برای استقرار مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به‌عبارت واضح‌تر با افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان میزان آمادگی برای استقرار مدیریت دانش در ابعاد فرهنگ سازمان، ساختار سازمان، زیرساخت سازمان، محتوای تغییر و پشتبیانی از تغییر افزایش یافته است.}, keywords_fa = {آمادگی استقرارمدیریت دانش,سرمایه اجتماعی,مدیریت دانش}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24794.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24794_ad30a5413417b1d8bc5ed5352bfc5915.pdf} } @article { author = {Moghimi, Seyyed Mohammad}, title = {Development Administration Pattern By Islamic Values: Investigation of Ayatollah Khomeini's Viewpoints}, journal = {Journal of Public Administration}, volume = {3}, number = {8}, pages = {151-178}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5877}, eissn = {2423-5342}, doi = {}, abstract = {Since every society requires a unique pattern based upon its dominant values for multi dimensional development and, ayatollah, Khomeini as the great founder of a holy Islamic community has realized the first practical experience of development administration thru Islamic values, a survey has been carried out about ayatollah Khomeini's viewpoints on development administration with respect to his 22 volume book collection which the present article is derived from the scientific-applied results of the survey. In this article first with an introduction on the issue, we had described its significance, research goals، research methodology and territory and essential topics of the survey، and then we had an overall glance on scientific literature of development administration، and in the main section of the article, survey findings، which is designed in a scientific-applied structure is being discussed in detail. First the concept of development association of religion and development, hypotheses of development public administration roles in development، management development dimensions، development planning, and development functions priorities from ayatollah Khomeini's viewpoints is described and then management of cultural, economic and political development from Ayatollah Khomeini's viewpoints is being analyzed separately.}, keywords = {Ayatollah Khomeini's Viewpoints Cultural Development,development administration,economical development,Islamic values,management,Political Development}, title_fa = {الگوی مدیریت توسعه بر مبنای ارزش‌های اسلامی: سیری دردیدگاه‌های امام خمینی(ره)}, abstract_fa = {از آنجا‌که هر جامعه‌ای برای توسعه مادی و معنوی خود نیازمند الگویی منحصر به‌فرد مبتنی بر ارزش‌های حاکم بر جامعه است و امام خمینی(ره) به‌عنوان پایه‌گذار نظام مقدس اسلامی ، اولین تجربه عملی مدیریت توسعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را به منصه ظهور رسانید؛ پژوهشی در خصوص مدیریت توسعه از دیدگاه امام خمینی(ره) با استفاده از مجموعه 22 جلدی صحیفه امام (ره)انجام شده که مقاله حاضر برگرفته از نتایج علمی-کاربردی آن است. در این مقاله ابتدا بیان مسئله، اهمیت و ضرورت موضوع، اهداف، روش پژوهش ، قلمرو پژوهش و کلیات پژوهش تشریح گردیده ، سپس مروری کلی بر ادبیات علمی مدیریت توسعه شده و در بخش اصلی مقاله، یافته‌های پژوهشی در قالب مدل علمی-کاربردی طراحی و به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ابتدا مفهوم توسعه، ارتباط دین و توسعه، مفروضات توسعه، نقش‌های مدیریت دولتی در توسعه، ابعاد توسعه مدیریت، برنامه‌ریزی توسعه و تقدم و تأخر کارکردهای توسعه از دیدگاه امام خمینی(ره) تبیین و تشریح گردیده و سپس مدیریت توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دیدگاه امام (ره) به تفکیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.}, keywords_fa = {ارزش‌های اسلامی,توسعه اقتصادی,توسعه سیاسی,توسعه فرهنگی,توسعه مدیریت,دیدگاه امام خمینی(ره),مدیریت توسعه}, url = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24795.html}, eprint = {https://jipa.ut.ac.ir/article_24795_b294aaaa045071e695c603ddb5b06210.pdf} }